اجرای طرح «مادران آسمانی» در استان مرکزی
کد خبر: 3584673
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
جانباز خبر داد:

اجرای طرح «مادران آسمانی» در استان مرکزی

گروه اجتماعی: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی از برگزاری طرح «مادران آسمانی» خبر داد.

علی جانباز، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از اجرای طرح «مادران آسمانی» ویژه دانش‌آموزان پسر به منظور پاسداشت مقام مادر به نیابت از فرزند شهدا خبر داد.
وی تصریح کرد: طرح مادران آسمانی با مشارکت ستاد مردمی طرح مادران آسمانی با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا و همچنین تکریم منزلت و جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر هستند، برای اولین بار در سطح استان برگزار می‌شود و در این راستا اعضاء انجمن اسلامی با بازدید و تکریم 100 مادر شهید در روز مادر، به نیابت از فرزند شهیدشان این روز را به آنان تبریک گفته و هدیه‌ای را نیز به همین مناسبت به ایشان اهدا خواهند کرد.
جانباز ادامه داد: نگرش و تعلق نوجوانان نسبت به انقلاب اسلامی در جهان معاصر، تلاش به منظور پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی، گرامیداشت مقام شهدا و زنده نگهداشتن یاد و نام آنها، ترویج روحیه ایثار و شهادت از طریق ایجاد انس بین نوجوانان دانش‌آموز و شهدای انقلاب از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی عنوان کرد: ارتباط با شهدای دانش‌آموز از جمله برنامه‌های محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی است، دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی سابقه طولانی در سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز دارند، درحال حاضر نیز طرح «لشگر فرشتگان» به عنوان سرگذشت پژوهی مادران، همسران شهدا  و زنان مجاهد انقلاب اسلامی ودفاع مقدس در قالب 10 گروه دانش‌آموزی دختر در سطح استان در حال پیگیری است.
جانباز اضافه کرد: اولین دوره آموزشی تخصصی فنون ارتباط ومصاحبه با خانواده‌های محترم شهدا نیز با حضور اعضای فعال این دوره توسط اساتید مجرب برگزار شده است.
وی با تأکید بر اینکه از 22 اسفندماه مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) تا 29 اسفندماه ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهر (س) طرح مادران آسمانی در سراسر کشور نیز اجرایی می شود، گفت: جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر بودند دارای ارزش بسیار بالایی است و می‌بایست نسل جوان امروز ارتباط خود را با این گنجینه‌ها قطع نکنند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی در پایان، اظهار کرد: در طرح مادران آسمانی گروه‌های دانش‌آموزی درب منزل مادران شهدا مراجعه کرده و ضمن گفت‌وگو با مادران شهدا وآشنایی با سیره وزندگی فرزند شهیدشان تندیسی از عکس شهید بزرگوارشان تقدیم آنان خواهند کرد.
captcha