خدایی که بی‌شمار می‌بخشد و محاسبه می‌کند!
کد خبر: 3585001
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کلیدهای موفقیت از راه اسلام 4؛

خدایی که بی‌شمار می‌بخشد و محاسبه می‌کند!

گروه جامعه: موفق‌ها معتقدند خالق هستی پس از هر اشتباه‌، مجددا مسیر درست و مناسب جدیدی را مقابلشان قرار می‌دهد و چیزی به نام شکست ابدی وجود ندارد که هرچه هست فقط محاسبه مجدد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد:

بخشش بی‌شمار و محاسبه مجدد خوبی‌ها!

اکثر خودروهای مدرن امروزی، سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای یا جی پی اس سخنگو داخل شهری دارند و شما کافی است مقصد خود را به دستگاه مکان یاب اعلام کنید. بر اساس آخرین اطلاعات ترافیک شهری ، بهترین و خلوت‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برایتان محاسبه می‌‌شود و هر وقت به یک بریدگی یا تقاطع رسیدید دستگاه خودش موقع ضرورت به شما می‌گوید به سمت چپ یا راست بپیچید.

‌حال فرض کنید شما به خاطر سهل‌انگاری و اشتباه سهوی یا عمدی از دستور دستگاه سرپیچی کردید و مسیر پیشنهادی او را نرفتید؛ می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد!؟ دستگاه با شما قهر نمی‌کند، به شما برچسب نمی‌زند و شما را مجازات نمی‌کند؛ بلکه دوباره بهترین مسیر را محاسبه می‌کند و یک مسیر حرکت جدید را بسته به شرایط تازه به شما معرفی می‌کند.

موفق‌ها معتقدند که این همان کاری است که بعد از هر شکست و اشتباه باید در زندگی انجام دهند. آنها وقتی خطا می‌کنند و از تقاطع درست رد می‌شوند به جای خود سرزنشی و احساس شکست و توقف و تسلیم، بلافاصله برنامه‌ریزی مجدد انجام می‌دهند و با استفاده از تجربه خطاهای قبلی برنامه بهینه و مناسب جدیدی طرح‌ریزی می‌کنند و این کار را تا آخر عمر انجام می‌دهند. آنها معتقدند که خالق هستی هم، چنین می‌کند و پس از هر اشتباه، مجددا مسیر درست و مناسب جدیدی را مقابلشان قرار می‌دهد. چیزی به نام شکست ابدی وجود ندارد. هرچه هست فقط محاسبه مجدد است.

احمد حلت

captcha