تماشای بهار فرصتی برای اندیشیدن به قیامت + فیلم
کد خبر: 3585327
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
تبریک سال نو «حبیب مهکام»؛

تماشای بهار فرصتی برای اندیشیدن به قیامت + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: حبیب مهکام، خادم القرآن و پیشکسوت قرآنی با صدور پیامی فرا رسیدن بهار طبیعت را به مخاطبان ایکنا تبریک گفت و بر اهمیت این فصل در بیداری از خواب غفلت تأکید کرد.

تماشای بهار فرصتی برای اندیشیدن به قیامت + فیلم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن طبیعت، حبیب مهکام، قاری و پیشکسوت قرآنی ضمن تبریک این ایام و برشمردن اهمیت آن، پیامی صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت یکایک شما عزیزان و گرامییان و خوبان و صالحان، حلول عید نوروز، بیداری طبیعت از خواب که باعث بیداری ما از خواب غفلت و جهالت باشد و با دیدن شکوفایی بهار به یاد دوباره زنده شدن خودمان در روز قیامت باشیم، برای شما بزرگواران تبریک و تهنیت عرض میکنم. در سال جدید، یعنی سال 1396 به توفیق بی کران الهی و در سایه کرامات و عنایات خداوندی و رحمت بی کران حق تعالی همه شما عزیزان در پناه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) موفق و مؤید و بصیر و سربلند باشید.
حضرت رسول اکرم(ص) یک فرمایش بسیار جالب و بیدارگر دارند که حضرتش فرمودند: «اذا رأيتم الربيع فاكثروا ذكر النشور»، وقتی بهار طبیعت را مشاهده می‌کنید، یادآوری کنید برای خودتان که در روز قیامت شما هم دوباره بیدار خواهید شد و باید نتیجه اعمال خود را ببینید و حساب کتاب را پس بدهید، بنابر این اصل عید نوروز برای ما پیامی دارد و آن پیام بیداری از خواب غفلت و جهالت است.
فلسفه شادی در عید نوروز پیام مهمی است که ما باید مد نظر داشته باشیم و آن این که با تماشای فصل بهار به بهار روز قیامت بیندیشیم که در آن روز ان شاءالله با انجام اعمال صالح در این دنیا، سربلندان لیاقت بهشت رفتن را پیدا کنیم. ان شاءالله در بهشت خواهید بود در بهاران در بهاران.
سعدی در قصائد فارسی یک سلسله اشعاری دارد مربوط به بهار، نقش بهار و پیام های بهار، دو بیت از آن را عرض می کنم:
بامدادان که تفاوت نکند لیل و نهار/ خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار
آفرینش همه تنبیه خداوند دل است/ دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار
با این دو بیت از شما بزرگواران دعوت می کنم که از این زندگی دنیوی بتوانیم برای آخرت توشه و ذخیره‌ای داشته باشیم که ان شاءالله در روز قیامت سربلند از امتحان الهی دربیاییم.


دانلود


captcha