در جستجوی قلب کامل باشید
کد خبر: 3585462
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کلیدهای موفقیت از راه اسلام 8؛

در جستجوی قلب کامل باشید

گروه جامعه: یکدست بودن، پاکی و یکپارچگی کامل قلب و باطن انسان، باعث حضور خداوند در تمام بخش‎های زندگی فرد می‎شود، بنابر این اگر قصد و نیت خالصی دارید و به درستی و سلامت آن مطمئن هستید، با اعتماد به نفس و امید کامل دست به اقدام بزنید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد.

در جستجوی قلب کامل باش!

خیلیها پیششرط اقدام برای عملی ساختن آرزوهای خود را، کامل شدن شرایط و رفع نواقص و کاستیهای زندگی خود گذاشتهاند. این افراد را کمالگرا مینامند؛ آنها همان کسانی هستند که در مدرسه نمره کمتر از بیست را قبول ندارند و در زندگی به خود بسیار سخت میگیرند تا بینقص و کامل شوند.

این افراد به گونهای عمل میکنند که انگار خالق هستی به شرطی از آنها حمایت میکند که حتما سفید سفید باشند و یک ذره خاکستری بودن در حوزه‎ای از زندگی برای آنها به معنای قطع پشتیبانی کاینات از آنهاست.

اما حقیقت این است که این یکدست بودن، پاکی و یکپارچگی کامل قلب و باطن انسان است که باعث حضور خداوند در تمام بخشهای زندگی فرد میشود؛ به زبان ساده، فردی که قلبی پاک و کامل دارد و با این وجود مرتکب اشتباهات سهوی و غیر عمدی فراوانی در زندگی می‌شود، به مراتب ارزشش بیشتر از کسی است که باطنی پر مکر و فریب دارد اما در ظاهر بدون خطا و بی‌نقص جلوه می‌کند و خود را سفید سفید و دیگران را سیاه سیاه می‌داند.

موفق‌های واقعی اصلا نگران کاستی‌ها و نقص‌های زندگی خود نیستند؛ آنها بیشتر از کامل کردن بخش‌های بیرونی وجود خود، به فکر حفظ یکپارچگی و پاکی و یکدستی دل و باطن خود هستند و سعی می‌کنند درون خود را از ناپاکی‌ها و آلودگی‌های ذهنی و اخلاقی و هیجانی پاک کنند. بنابر این اگر قصد و نیتی خالص دارید و به درستی و سلامت آن مطمئن هستید، صرف نظر از اینکه شرایط چقدر کامل است و یا چه کم و کسری‌هایی دارید؟، با اعتماد به نفس و امید کامل دست به اقدام بزنید. شک نکنید که خالق هستی در تمام طول مسیر موفقیت شما همراهی‌تان خواهد کرد. او حامی پاکدلان و قلب‌ها و باطن‌های صاف و یکدست است.

captcha