اجرای طرح آرامش بهاری در 34 امام‌زاده‌ آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3585553
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

اجرای طرح آرامش بهاری در 34 امام‌زاده‌ آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: سرپرست فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 34 امام‌زاده(ع) فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: نزدیک 200 بقعه، پیر و امام‌زاده نیز در استان وجود دارد اما بیشترین بازدید مربوط به 34 امام‌زاده‌ی فعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضاخلیلی، سرپرست فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، روز پنج‌شنبه سوم فروردین در جمع مبلغان اجرای طرح آرامش بهاری، با بیان اینکه 34 امام‌زاده(ع) فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد:نزدیک 200 بقعه، پیر و امام‌زاده نیز در استان وجود دارد اما بیشترین بازدید مربوط به 34 امام‌زاده‌ی فعال است.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری از ابتدای شروع سال شمسی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه‌ی برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود تا از ظرفیت زائران و مسافران نوروزی در راستای شناساندن و معرفی بقاع متبرکه و همچنین گسترش معنویات در جامعه استفاده شود؛ قطعا بقاع متبرکه نیز یکی از مقصدهای گردشگری نوروزی مسافران خواهد بود.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به حضور 28 مبلغ مذهبی بومی استان در طرح آرامش بهاری، اضافه کرد: انتظار ما ایجاد وقف‌های جدید است و امیدواریم طی اجرای طرح آرامش بهاری چند وقف جدید نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر مشاوره‌های مذهبی در خیمه‌های معرفت و ایجاد وقف‌های جدید، یادآور شد: تاکید مبلغان می‌تواند در این راستا بسیار تاثیرگذار باشد چرا که در بیشتر اوقاف افراد از اهمیت و نتایج وقف آگاه نیستند؛ از این رو از جمله‌ی مهم‌ترین انگیزه‌ها در بحث خیمه‌های معرفت، ترویج فرهنگ وقف و همچنین برگزاری نمازهای جماعت است.



captcha