شهرستان رودسر 178 بقعه متبرکه دارد
کد خبر: 3586023
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۷

شهرستان رودسر 178 بقعه متبرکه دارد

گروه اجتماعی: شهرستان رودسر 178 بقعه متبرکه دارد که بیشتر در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، شهرستان رودسر 178 بقعه متبرکه دارد که بیشتر در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا قرار دارند و از این تعداد 8 امامزاده شاخص هستند.

امامزادگان ابراهیم و مرتضی ماچیان، بقعه سیدابوجعفر ابیض میانده، سید عبدالله بنده بن رحیم‌آباد، شاه شهیدان چابکسر، سیدحسین کش کلایه املش، بقعه عبدالجواد چینیجان، بقعه سید محمد گلزار شهدای کلاچای، بقعه سیدمحمد سیدرمحله رودسر، سیدحسین گلزار شهدای رودسر از بقاع متبرکه شاخص این شهرستان هستند که میزبان زائران و مسافران محترم هستند.

از ۲۵ اسفندماه گذشته لغایت ۱۵ فروردین، 18 بقعه متبرکه در شهرستان رودسر میزبان برگزاری طرح آرامش بهاری هستند.

گفتنی است، طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در استان گیلان وجود بیش از 900 بقعه، این استان را به قطب گردشگری مذهبی در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای مطلوب، تبدیل کرده است زیرا استان گیلان به‌ خاطر مهاجرت سادات علوی در قرن‌های اولیه ورود اسلام به ایران و خصوصا به گیلان و همچنین اراداتی که مردم گیل به سادات داشتند، به برکت انوار بقاع متبرکه امامزادگان و دوستاران اهل بیت(ع) منور است.
captcha