شهید «املاکی» یک انسان مطلوب قرآن و اهل بیت(ع) بود
کد خبر: 3586095
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

شهید «املاکی» یک انسان مطلوب قرآن و اهل بیت(ع) بود

گروه اجتماعی: سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه شهید املاکی یک انسان مطلوب اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) بود، گفت: جوانان در دلاورمردی و ایثار از شهیدانی همچون شهید املاکی الگو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا امروز، 9 فروردین در مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت سردار شهید «حسین املاکی» که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه شهید املاکی در اخلاق و رفتار یک انسان کامل و محبوب خدا بود، اظهار کرد: شهدا دارای فضایل اخلاقی بودند و شهید املاکی از همه این فضائل برخوردار بود.

وی شجاعت، از خودگذشتگی و ایمان به معاد و آخرت را از جمله ویژگی های شهدا دانست و افزود: شهدا مطیع امر ولی فقیه بودند و در این راه به نهایت کمال که همان لقاء الله است، رسیدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دوران پررنج دفاع مقدس و حضور جوانان در جبهه ها برای دفاع از کشور، تصریح کرد: استان گیلان 8 هزار شهید و بیش از 22 هزار جانبار تقدیم اسلام و انقلاب نموده است. در واقع شهدا ستارگان آسمان هستند و امنیت امروز کشور مرهون فداکاری های آنان است.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه شهید املاکی یک انسان مطلوب اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) بود، عنوان کرد: شهید املاکی هم در قامت رشیدش دلاورمرد بود و هم در چهره خوش سیمایش شهادت تجلی داشت. امروز نسل جوان و نوجوان که جنگ و دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند باید در ایمان، دلاورمردی و ایثار از شهیدانی همچون شهید املاکی الگو بگیرند.

وی شهید املاکی را عاشق و محب امام خمینی(ره) دانست و متذکر شد: تفکر شهید املاکی اسلام ناب و محبت اهل بیت(ع) و دلش سرشار از معرفت قرآنی بود. شهید املاکی با خردمندی، شایستگی و تدبری که داشت به عنوان یکی از قوی ترین فرماندهان اطلاعات لشکر 25 کربلا و لشکر 16 قدس گیلان شناخته می شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ولایتمداری را یکی دیگر از خصوصیات شهید املاکی دانست و اضافه کرد: شهید املاکی تربیت یافته مکتب امام راحل بود و لذا در بمباران شیمیایی ماسک خود را به صورت بسیجی دیگر بست و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب جنگ های منطقه ای و فرامنطقه ای علیه ایران به راه انداخته اند، افزود: دشمنان سعی می کنند تا در جنگ اقتصادی و فرهنگی ملت ما را به زانو در آورند لذا در این راه باید اهداف سیاسی و راهبردی دشمنان را بشناسیم.

سرلشکر رحیم صفوی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را راهبرد نظام در مقابل دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در این مسیر دولت و ملت باید برای پیروزی در برابر دشمنان، اقتصاد مقاومتی را به ‌عنوان یک راهبرد تلقی کنند، زیرا دشمنان به دنبال تحمیل اراده سیاسی خود بر مردم و حاکمیت کشورمان هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه امسال، تصریح کرد: امیدواریم دولت آینده رهنمودهای رهبر انقلاب را به صورت کامل اجرا و در برنامه ریزی ‌های سالانه خود اقتصاد مقاومتی را به یک برنامه جامع تبدیل کند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خواستار حمایت دولت از بخش‌های کشاورزی و صنعتی شد و گفت: باید اتحاد و انسجام ملی را حفظ کنیم و تولید را در همه سطوح افزایش دهیم؛ در غیر این صورت اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

وی نعمت ولایت فقیه را یکی از بزرگترین نعمات الهی دانست که باید قدردان آن باشیم و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند تا با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب و قومیت ‌ها کشور را ناامن کنند، اما ملت ایران با تبعیت از رهبری قدرتمند، حکیم و دوراندیش هرگز اجازه نمی‌ دهند که دشمنان به اهداف شومشان برسند.

captcha