تشکیل کارگروهی با مسئولیت جهاد دانشگاهی برای شناسایی الگوی مطلوب اقتصاد قرآنی + عکس
کد خبر: 3588598
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
در جلسه روز گذشته مجمع مشورتی شورای توسعه مطرح شد؛

تشکیل کارگروهی با مسئولیت جهاد دانشگاهی برای شناسایی الگوی مطلوب اقتصاد قرآنی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه روز گذشته مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مقرر شد تا کارگروهی با مسئولیت جهاد دانشگاهی، تشکیل و الگوی مطلوب اقتصاد قرآنی و اقتصاد حوزه فعالیت‌های قرآنی، جهت طرح و بررسی در مجمع مشورتی و شورای توسعه، تدوین و ارائه شود.

مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه هشتاد و یکم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روز گذشته یکشنبه، بیستم فروردین در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، همگام با جنبش همگانی قرائت هماهنگ قرآن، صفحه ششم قرآن کریم توسط رحیم خاکی،‌ قاری بین‌المللی کشور تلاوت شد.
پیش از دستور این جلسه، ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تکمیل پیش‌نویس اسناد سه گانه راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی بود که مقرر شد کمیسیون‌های مربوطه خصوصاً کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم هر چه سریع‌تر پس از برگزاری جلسات مربوطه، نکات اصلاحی مد نظر جلسه قبل شورا را اعمال و جهت طرح به جلسه آتی شورای توسعه ارائه نمایند.
دستور نخست این جلسه، ادامه بررسی پیش نویس شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که نظر به عدم حضور نماینده کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم در این جلسه، موضوع از دستور خارج و به جلسات آتی مجمع موکول شد.
مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
بررسی ظرفیت‌های تولید و اشتغال در امور قرآنی؛ با محوریت تحقق شعار سال 1396 دستور پایانی این جلسه بود که به صورت مفصل به ابعاد مختلف آن پرداخته شد. ضرورت گفتمان‌سازی و فضاسازی برای جریان نخبگانی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه جهت ورود به عرصه فعالیت‌های قرآنی، توجه ویژه به ظرفیت نهادهای مردمی و انقلابی در مسیر تولید محصولات و خدمات قرآنی، ضرورت طبقه‌بندی مشاغل قرآنی، اهمیت بررسی و تحقیق موضوع علل عدم نیاز و احساس به قرآن در میان اقشار مختلف جامعه و ترویج فرهنگ آموزش مهارت‌های قرآنی در کنار مهارت‌های آموزشی رایج مانند آموزش زبان انگلیسی، از موارد مطرح شده در این بخش بود.
مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
همچنین پیشنهاد قرآنی کردن مهدهای کودک، توجه به صنایع فرهنگی جدید و افق‌های جدید تولید محصولات و صنایع نوین قرآنی فرهنگ، اهتمام به ترویج فرهنگ کار و تلاش برگرفته از آموزه‌های قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه، پیشنهاد تعیین اولویت استخدام در مشاغل مختلف، براساس میزان توانایی و مهارت قرآنی افراد، محور مهم‌ترین مباحث مطرح شده درباره این دستور بود.
مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
نهایتاً مقرر شد با مسئولیت جهاد دانشگاهی، کارگروهی متشکل از نمایندگان دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جهاد دانشگاهی، وزارت علوم، وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن‌ الکریم، سازمان صدا و سیما، اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی و سه شخصیت حقیقی آشنا با موضوع، ضمن تجمیع مطالعات صورت گرفته پیرامون اقتصاد قرآنی و امور قرآنی، الگوی مطلوب اقتصاد قرآنی و اقتصاد حوزه فعالیت‌های قرآنی، جهت طرح و بررسی در مجمع مشورتی و شورای توسعه، تدوین و ارائه شود.

captcha