رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری
کد خبر: 3590529
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در بخش دختران با شرکت هزار متسابق قرآنی امروز 28 فروردین‌ماه در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در بخش دختران امروز در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله برگزار شد.
به گزارش ایکنا این دوره از مسابقات که با حضور هزار دانش آموز دختر در دو بخش آوایی و پژوهشی  برگزار شد که  بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی و بخش پژوهشی شامل رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز است.
سید احمد موسوی رئیس امور اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران گفت:  فردا 29 فروردین در بخش برادران با حضور هزار و 450 دانش‌آموز پسر در رشته های پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود. 
وی افزود: قطب دوم مسابقات آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهید میرزا کوجک خان رامسر هفتم و هشتم  اردیبهشت ماه  با حضور هزار دانش‌آموز پسر و دختر برگزار می‌شود.
موسوی تصریح کرد: پس از اتمام مسابقات قطب یک و دو حدود 108 نفر از منتخبین برای رقابت با سایر دانش آموزان استان‌های دیگر به مرحله کشوری راه می یابند.
در ادامه فاطمه خیراندیش داور بخش قرائت در این دوره از مسابقات در گفت‌و گو با ایکنا مازندران، اظهار کرد: سطح مسابقات در رشته قرائت  نسبت به سال‌های گذشته ضعیف‌تر بود.
وی افزود: عدم انگیزه، نبود مربیان مجرب در آموزش  دانش‌آموزان در برخی از شهرستان و  برگزاری مسابقات  به صورت مجزا در دو محل شرق و غرب استان از عوامل تضعیف کننده سطح مسابقات است.
این داور مسابقات با بیان اینکه مشوقات و جوایز رتبه‌های برتر شهرستانی درخور متسابقان قرآنی نیست، تصریح کرد: مسئولان قرآنی برای آموزش استعدادهای قرآنی استان که به فراوان یافت می‌شوند،  اقدام جدی و عاجل کنند.
وی افزود:  یکی دیگر از اقدامات برای افزایش رغبت دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی امتیاز دادن به برترین‌های قرآنی است که این مهم می‌تواند انگیزه‌ خوبی برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان مفید باشد.
در ادامه معصومه عزیززاده گرجی 15 ساله محصل پایه دهم رشته معارف اسلامی از مدرسه صدرای  بابل، در گفت‌و گو با ایکنا مازندران عنوان کرد: در مرحله شهرستانی در رشته انشای نماز با موضوع  «آثار نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی» رتبه برتر شهرستان بابل شد.
وی افزود: در سال‌های قبل در رشته قرائت تحقیق شرکت می کرد اما امسال در رشته انشای نماز وارد مسابقات شد.
عزیززاده گرجی گفت: در رشته انشای نماز در مرحله شهرستانی در دو مرحله به ترتیب انشای نماز و قرائت صحیح نماز برگزار می‌شود و متسابقینی که رتبه برتر را  داشته باشند به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.
وی افزود: در مرحله استانی انشای نماز جزوه ای در اختیار متسابقین قرار می دهند که محتوای آن بسیار مناسب و به دانش‌آموز برای نوشتن یک انشای خوب کمک می کند.
رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری

رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری

رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری

رقابت 1000 متسابق قرآنی دانش‌آموز در ساری

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۸
0
0
با سلام و خسته نباشيد
و تشکر از خبرگزاري خوب و جامع قرآني ايکنا
لطفا اين انتقاد رو هم بزارين
من اولياي يکي از دانش آموزان هستم
فرزند من تا ساعت ۱۷:۳۰ مشغول امتحان بود و وقتي منزل اومد ساعت ۱۹ بود. ازش سوال کردم چيزي خوردين ،‌گفت موز، آب ميوه و شيريني دادن . ولي الان مي بينم مسئولين سر سفره ناهار نشستند واقعا جاي تاسف داره اين همه همايش ها و ... برگزار مي شه و کلي هزينه هاي الکي و بي خود واقعا نمي شد به اين بچه هايي که تا اين ساعت بودند پذيرايي ناهار ساده رو داشت . سير شدن متوليان کار مهم تر از فرزندان ما نيست که با عشق و علاقه تو مسابقات شرکت کردند.
لطفا درج کنيد
captcha