برترین‌های فعالیت‌ رسانه‌ای در حوزه دفاع و مقاومت معرفی می‌شوند
کد خبر: 3590853
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
تیمورپور:

برترین‌های فعالیت‌ رسانه‌ای در حوزه دفاع و مقاومت معرفی می‌شوند

گروه جامعه: رئیس فرهنگسرای رسانه با تشریح بخش‌های نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت» از معرفی برترین‌های این عرصه خبر داد و گفت: از تمامی آثار این جشنواره به صورت محسوس حمایت خواهیم کرد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت» با موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه‌ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی توسط فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی امروز سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه با حضور داوران بخش‌های این جشنواره برگزار ‌شد.

بهزاد تیمورپور رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با اشاره به فراخوان این جشنواره گفت: این جشنواره از ۱۳ بهمن  فعالیت خود را آغاز کرد که در موضوعات دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز و مبارزه‌ رسانه‌ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی آن اعلام فراخوان داد.

وی ادامه داد: زمینه‌های این جشنواره نیز در بخش‌های رسانه‌های دیجیتال، موسیقی و آوا، ادبیات، گرافیک، کاریکاتور، فیلم و مستند، کلیپ، تولیدات رسانه‌های، خبرنگاران و بخش بین‌الملل است که با هدف پایش، نمایش و معرفی برترین‌های فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت در سوریه و عراق برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست سعید بیابانکی، دبیر بخش شعر این جشنواره با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به شعر در این حوزه، گفت: شعر همواره در کشور در واکنش نسبت به اتفاقات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی پیش‌قدم بوده است. آثار خوبی در موضوعات دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق و شهدای مدافع حرم در کشور وجود دارد، اما اولین باری که این آثار تجمیع خواهند شد در این جشنواره است و این کار بسیار اهمیت است.

بیابانکی با بیان اینکه شعر به انقلاب و پس از آن وفادار بوده و آثار خوبی در این زمینه تاکنون سروده شده است، افزود: مهمترین چیزی که در یک جشنواره اهمیت دارد محصولات آن است و خواهش کردیم که محصولات این جشنواره بعد از اعلام نتایج به صورت مکتوب منتشر و در اختیار سایر ارگان‌ها و افراد قرار گیرد تا از آنها به نحو احسن استفاده شود.

بعد از سخنان بیابانکی محمد جواد جزینی دبیر بخش داستان این جشنواره سخنانی را پیرامون این جشنواره بیان کرد و ادامه داد: هدف این بخش این است که استعداد‌ها را شناسایی کند و آنها را معرفی و از برگزیدگان تقدیر کند. در ادامه جواد موحد، دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال با اشاره به بخش‌های این حوزه گفت: سایت، وبلاگ، بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی از جمله بخش‌های رسانه‌های دیجیتال این جشنواره هستند. در مجموع تا کنون 36 اثر به این جشنواره ارسال شده است که امیدواریم تا پایان فراخوان این تعداد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به قالب‌های آثار  این جشنواره گفت: پایگاه‌های اینترنتی، بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه، نرم‌افزارهای تلفن همراه و رسانه‌‌های هوشمند، نرم‌افزارهای رایانه‌ای، کانال‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی ازجمله قالب‌های این جشنواره است.

تیمورپور در ادامه این سخنان و در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر نحوه حمایت از آثار این حوزه گفت: تمامی آثار فاخر در این جشنواره بعد از اعلام نتایج حمایت و تبلیغ و ترویج می‌شوند؛ لذا یکی از اهداف مهم این جشنواره حمابت است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری در حوزه فرهنگی حمایت از آثار و محصولات تولید شده در این حوزه است و ما اگر از این آثار حمایتی نداشته باشیم قطعا کار بیهوده‌ای را انجام داده‌ایم.

رئیس فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه حق مطلب در حوزه مدافعان حرم و کارهای رسانه‌ای در این حوزه به خوبی ادا نشده است، گفت: این کار نیاز به یک عزم ملی برای یک اتفاق ملی است. در کشور شاهد حمایت‌های ضعیف از این حوزه هستیم و این جشنواره می‌تواند برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع و مقاومت موثر باشد.

جمال طاهری، دبیر بخش بین‌الملل این جشنواره بود؛ وی در سخنانی با اشاره به فراخوان مقالات بین‌المللی اولین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت گفت: در تلاش هستیم یادداشت و مقالات منتشر شده در رسانه‌های معتبر و موثر غیرایرانی را که در معرفی و تبیین حقیقت سوریه و مدافعان حرم در سوریه فعالیت‌ داشته‌اند شناسایی و تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: آثار ارسالی می‌بایست به زبان‌های عربی، انگلیسی باشد. آثار به زبان‌های فارسی بجز در کشورهای فارسی زبان همچون افغانستان و تاجیکستان مورد تایید نیست و حتما باید به همان زبان مقصد در رسانه معتبر منتشر شده باشد و گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای بصورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش ایکنا کلیه شرکت کنندگان باید اطلاعات آثار را خود را از طریق سایت جشنواره (modafeanharam.ir) ثبت کنند. مهلت ارسال آثار تا 15 اردیبهشت‌ماه جاری اعلام شده است و آئین اختتامیه و تقدیم جوایز همزامان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه 1396برگزار خواهد شد.

جوایز این دوره برای نفر اول در هر بخش یک سکه بهار آزادی و تندیس جشنواره، نفر دوم نیم سکه و تندیس جشنواره و نفر سوم ربع سکه و تندیس جشنواره اعلام شده است.

بر اساس گزارش ایکنا دبیر بخش شعر این جشنواره، سعید بیابانکی؛ دبیر بخش داستان، جواد جزینی؛ دبیر بخش گرافیک (پوستر - آگهی ترحیم - گرافیک محیطی)، بشیر؛ دبیر بخش کلیپ، شعبانی و دبیر بخش امور بین‌الملل، طاهری است.
captcha