افتتاحیه مسابقات قرآن طلاب در حد مسابقات استانی
کد خبر: 3592700
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارشی از مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب/

افتتاحیه مسابقات قرآن طلاب در حد مسابقات استانی

گروه مسابقات: مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی بعدازظهر امروز در شهر مقدس قم برگزار شد، مراسمی که کمتر شبیه مراسم افتتاحیه یک رقابت بین المللی بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی جهان اسلام، بعدازظهر امروز سوم اردیبهشت ماه در شهر مقدس قم برگزار شد.
مراسمی که بدون حضور هیچ یک از مسئولان استانی برگزار شد و اغلب حاضران در سالن محل برگزاری رقابت ها نیز از برخی حوزه های علمیه شهرهای نزدیک استان قم همچون کاشان دعوت شده بودند. کوچکترین انتظاری که وجود داشت این بود که حداقل مسئولان استانی در این مراسم حضور پررنگی داشته باشند که البته اینگونه نشد.

در حال عکس گذاشتن///افتتاحیه ای در حد مسابقات استانی / رویدادی بدون تبلیغات محیطی

در مراسم افتتاحیه شاهد، تلاوت توسط قاری ممتاز که از طلاب حوزه علمیه بود، حمل پرچم حرم حضرت معصومه(س) به جایگاه، سخنرانی رییس مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، پخش پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی، همخوانی قرآن، تمام آیتم های این مراسم بود که مسئولان برگزاری مسابقات تلاش کرده بودند تا چند تیزر تبلیغاتی را در لابه لای آن بگنجانند.
اما آنچه که بیش از همه چشمگیر بود، نداشتن تبلیغات محیطی این مسابقات به میزان کافی است. به طوری که در بسیاری از خیابان های شهر قم کمتر اثری از تبلیغات محیطی به چشم می خورد. حتی در بلوار معلم که محل برگزاری مسابقات است کمتر اثری از تبلیغات مسابقات به چشم خورد به طوری که اگر عابری از این خیابان عبور کند به راحتی متوجه برگزاری رقابتی در سطح بین المللی نه تنها در بلوار معلم که در کل قم نخواهد شد. تنها دو بنر در اندازه های تقریباً متوسط در محل درب ورودی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) و حیاط این مرکزنصب شده است.

در حال عکس گذاشتن///افتتاحیه ای در حد مسابقات استانی / رویدادی بدون تبلیغات محیطی

با اینکه این مسابقات عنوان بین المللی بودن را با خود به یدک می کشد و با حضور نمایندگان 43 کشور برگزار می شود، اما خبری از گوشی های مترجم برای شرکت کنندگان نبود؛ تعداد زیادی از متسابقان نیز بدون مترجم در محل برگزاری مسابقات در حال تردد بودند.

در حال عکس گذاشتن///افتتاحیه ای در حد مسابقات استانی / رویدادی بدون تبلیغات محیطی

این مسابقات مانند مسابقات بین المللی قرآن که هم اینک در مصلای امام خمینی(ره) در تهران در جریان است، پخش زنده تلویزیونی به صورت سراسری نداشت اما بر شبکه استانی قم آیین افتتاحیه را پوشش داد.
هر چند در نشست خبری مسابقات بین المللی قرآن که چند روز قبل از مسابقات در سازمان اوقاف برگزار شده، تأکید شده بود که از نماد اوقاف در پوستر و تیزرهای مسابقات استفاده نخواهد شد، اینجا و در مدرسه امام کاظم (ع) که محل برگزاری مسابقات بین المللی طلاب است در پوستر مسابقات که در جایگاه متسابقان نصب شده است نام سازمان اوقاف و جامعه المصطفی(ص) العالمیه درج شده است.

در حال عکس گذاشتن///افتتاحیه ای در حد مسابقات استانی / رویدادی بدون تبلیغات محیطی

از دیگر ویژگی های این مراسم می توان به این نکته اشاره کرد که بلافاصله با پایان یافتن مسابقات، بدون هیچ برنامه خاصی رقابت ها رسماً آغاز به کار کرد. این مسابقات در روز اول امشب تا ساعت 22 در جریان است.






captcha