پیشنهاد نماینده قرائت ایران در بخش دانش‌آموزی به دیگر کشورها
کد خبر: 3593215
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

پیشنهاد نماینده قرائت ایران در بخش دانش‌آموزی به دیگر کشورها

گروه مسابقات: معصومه حمیدی، نماینده قرائت جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان با بیان اینکه این دوره از مسابقات دارای سطح کیفی خوبی بود، اظهار کرد: معتقدم اگر دیگر کشورها نیز به مانند جمهوری اسلامی ایران از نعمت کلاس‌های قرآن بهره‌مند بودند، استعدادهای خوبی در میان آنها شکوفا می‌شد.

معصومه حمیدی، نماینده قرائت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص قرعه انتخابی و نحوه اجرای در آخرین روز رقابت دختران طی امروز، پنجم اردیبهشت ماه، گفت: قرعه خوبی داشتم و الحمدلله تلاوت رضایت کننده ای نیز داشتم.
وی اظهار کرد: نظر استاد راهنمایم نیز کاملا مثبت بود و نکات ریزی را متذکر شدند که در این مسابقات کسر نمره به آن تعلق نمی گیرد اما در مقطع بزرگسالان حائز کسر نمره می شود.
حمیدی در خصوص سطح کیفیت مسابقات، عنوان کرد: مسابقات دارای سطح کیفی خوبی بود و معتقدم اگر دیگر کشورها نیز به مانند جمهوری اسلامی ایران از نعمت کلاسهای قرآن بهره مند بودند، استعدادهای خوبی در میان آنها شکوفا می شد. معلوم است که کشورهایی چون نیجریه و ... از نعمت اساتید خوب قرآن برخوردار نیستند با و جود اینکه زبان آنها عربی است و شاید بتوان گفت گامی نیز از ما جلوتر هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کرده که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از مرحله انتخابی عبور کند، اضافه کرد: دوره ارزیابی برای منتخبان حضور در مرحله بین المللی گذاشتند که پس از دو هفته نظر نهایی را اعلام کردند و به نظرم در آن مرحله رقابت تنگاتنگ بود به طوری که نمرات برگزیدگان نیز به هم نزدیک بود و به نظرم آن مرحله برایم سخت تر از اینجا بود.
این قاری دانش آموز کشورمان با اشاره به بیوگرافی کوتاهی از خودش، بیان کرد: از سن چهار سالگی با قرآن مأنوس بودم و تقریبا از سن 13 سالگی قرائت قرآن را آغاز کردم و شادور، زمانی و دلپسند ازاساتید استان قزوین و معصومه عباسی نظری و راضیه جمالی از اساتیدی بودند که از استان تهران در نزد آنها تلمذ کرده ام.
حمیدی با اشاره به اینکه حافظ 21 جزء از قرآن کریم است، اضافه کرد: به صورت شخصی روزانه تعدادی از آیات را همراه با درس مدارسم حفظ می کنم و در کنار آن تثبیت و مرور محفوظاتم را نیز دارم و آنها را تحویل استادم می دهم.
این حافظ قرآن نیز در پایان به هم سن و سالان خود توصیه کرد: حتما روزانه تلاوت یک صفحه از قرآن را با معنی داشته باشند  و مطمئن باشند این تلاوت قرآن آرامشی دارد که این آرامش به آنها کمک می کند که در درس ها یشان و حتی همه کارهایشان موفق باشند.
وی عنوان کرد: برای رسیدن به هدفشان توکل به خدا کنند و در آن زمینه تلاش کنند. همچنین از پدر و مادرم برای زحماتی که برایم کشیده اند تشکر می کنم.
گفتنی است؛ معصومه حمیدی، نماینده قرائت جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان است. وی دانش آموز پایه دهم و از استان قزوین است.
یادآور می شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. همچنین مسابقات طلاب نیز در شهر قم برگزار شد.
captcha