حرکت کشورهای مختلف در زمینه قرآنی رو به رشد است/ موافق دو مرحله‌ای بودن مسابقات هستم
کد خبر: 3593307
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
عباس انجام:

حرکت کشورهای مختلف در زمینه قرآنی رو به رشد است/ موافق دو مرحله‌ای بودن مسابقات هستم

گروه مسابقات: سید عباس انجام، مدیر شبکه عربی آفریقایی ضمن ارائه تحلیلی از سطح کیفی مسابقات حرکت کشورهای مختلف در نزدیک شدن به آئین نامه را مثبت توصیف کرد و بر دو مرحله‌ای بودن آن تأکید کرد.

سیدعباس انجام شبکه الکوثر قرآن
سیدعباس انجام مدیر شبکه عربی آفریقایی در حاشیه رقابت‌های سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: در مورد سطح مسابقات شاید خیلی ساده نتوان آن را با سال‌های قبل قیاس کرد، چون هر سال سطح مسابقات بسته به شرکت کنندگان خارجی آن دارد، یک سال ممکن است شرکت کنندگان سطحشان خوب باشد و سال بعد ضعیف، اما به طور کلی هر چه قدر جلوتر می رویم کشورهای مختلف با آئین نامه داوری ما بیشتر آشنا می‌شوند، لذا شاهد روند پیشرفت و رشد در سایر کشورها را شاهد هستیم، کشورهای شرق آسیا مانند اندونزی و ... هم شرکت کنندگان قوی تری را به مسابقات اعزام می‌کنند که این نشان از اهتمام آنها دارد.
مدیر شبکه جهانی الکوثر در مورد دو مرحله ای بودن مسابقات تصریح کرد: وقتی مسابقات در سطح کشوری است سه مرحله‌ای مفید است؛ چرا که قراء و حفاظ باید در مراحل مختلف آزموده شوند، اما در مسابقات بین‌‌المللی، سطح قاری از همان دو قرائت تشخیص داده می شود. رقابت اینقدر شدید و نزدیک نیست که بگوییم جذابیت پایین آمده، واقعا سطح برخی از شرکت کنندگان در حدی نیست که بخواهیم سه مرحله‌ای برگزار کنیم.
انجام در مورد تجمیع مسابقات گفت: مزیت این اقدام این است که به هر حال یک جشنواره را شاهد هستیم و برای بُعد اطلاع رسانی و بین المللی و رسانه ای بسیار خوب است که اهتمام نظام جمهوری اسلامی را به امر قرآن به صورت بسیار وسیع نشان می دهد، اما به هر حال تمرکزها به جای این که در جای اصلی باشد در پنج جا تقسیم شده است.
وی در ادامه افزود: البته با این کار اهتمام‌ها نسبت به تک تک بخش‌ها کم می‌شود و شاید آن برایندی که از یک بخش انتظار می‌رود، وجود ندارد، همچنین مسابقات خواهران، دانش آموزان و طلاب نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد و ممکن است بدان توجه نشود، لذا بیشتر بعد رسانه‌ای آن مطرح است که بگوییم، پنج شاخه داریم، اما اگر منحصراً در زمان های مختلف هر یک از این بخش‌ها برگزار می شد، شاید توجه بیشتر به آن را شاهد بودیم.
انجام در مورد پوشش رسانه‌ای مسابقات تصریح کرد: پوشش رسانه‌ای هم از بلوغ رسانه است که سال به سال اتفاق می‌افتد، چند سال است که رسانه‌های برون مرزی هم به صورت فعال وارد شده‌اند، همچنین شاهد حضور اتحادیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی هستیم و هر چه جلوتر می‌رویم انسجام و حضور رسانه‌های بین‌المللی را شاهد هستیم.
captcha