همايش خطر تکفیر و افراط بر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جهانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3593513
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
در شهر كپنهاگ دانمارک؛

همايش خطر تکفیر و افراط بر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جهانی برگزار می‌شود

كانون خبرنگاران نبأ: همايش خطر تکفیر و افراط بر صلح و همزیستی بشر از سوي اتحاديه اروپايی علما و دانشمندان مسلمان شيعه و با همكاری مسجد و مركز اسلامی امام علی(ع) دانمارک، خرداد‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش كانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، علما و دانشمندان شیعه و سنی مقیم اروپا، علما و دانشمندان شیعه و سنی سایر كشورها و صاحب‌نظران و اندیشمندان غیر مسلمان در اين همايش دو روزه شركت خواهند داشت.
هدف اصلی این همایش اتحاد و هم‌گرایی علمای شیعه و سنی و اخذ موضع گیری واحد و قاطع علیه تفکرات و جریان‌های افراطی و تکفیری، روشنگری و مبارزه علمی و منطقی با برخی جریان‌های فکری و رسانه‌ای که به دنبال نسبت دادن این جریان‌ها به اسلام هستند، است.
از دیگر اهداف برگزاري اين همايش می‌توان تبیین و ترویج اندیشه اسلام اعتدالی و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و قانون‌مدار با جامعه غرب بر اساس آموزه‌های اسلامی و بررسی و نقد عالمانه تفکرات و اندیشه‌های تکفیری، افراط‌گرایانه و خشونت‌طلبانه در مستندات ارائه شده این تفکرات را نام برد.
همچنین توسعه و گسترش سهم نرم‌افزاری و نظری اسلام در مدیریت اندیشه و نوع نگاه جامعه غرب به اسلام، آگاه‌سازی و تبیین مخاطرات و مشکلات حاصل از تفکرات تکفیری و اقدامات خشن و افراطی در جوامع غربی از اهداف این همایش اعلام شده است.
بنا بر اعلام مسجد و مرکز اسلامی امام علی(ع) دانمارک و اتحاديه اروپايی علما و دانشمندان مسلمان شيعه، زبان اصلی در روز همايش عربي بوده و ترجمه همزمان به انگليسی، فارسی، آلمانی و دانماركی صورت می‌گیرد.
يادآور می‌شود، همايش خطر تکفیر و افراط بر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جهانی 22 و 23 ماه می برابر با اول و دوم خردادماه سال جاری در شهر كپنهاگ دانمارك برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تار نماهای اينترنتی این همايش به آدرس  http://iamdconf.com و http://www.imamalimoske.dk مراجعه كنند.
محمدجواد صفری
captcha