آغاز دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه در كربلای معلی
کد خبر: 3593684
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

آغاز دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه در كربلای معلی

گروه جامعه: مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه در حرم امام حسین(ع) با حضور تولیت های مشاهد مشرفه ایران، عراق و سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه روز گذشته با حضور تولیت های مشاهد مشرفه از كشورهای ایران، عراق و سوریه در حرم امام حسین (ع) برگزار شد.

در آغاز این مراسم شیخ مهدی كربلایی، متولی شرعی عتبه حسینی در سخنانی با اشاره به مشتركاتی كه بین اعتاب مقدسه در جهان اسلام وجود دارد برلزوم تقویت همكاری بین آنها تاكید كرد.

وی افزود: اماكن متبركه و مراقد شریفه ای كه كارهای بهتری برای زائران انجام داده اند باید الگوی سایر عتبه ها باشند.

در ادامه این مراسم سید علاء الموسوی، رییس دیوان وقف شیعی عراق به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: باید طبق سخن قرآن در زمینه بِر و تقوا تلاش كنیم و دوستی خداوند، پیامبران و اولیای صالح فصل مشترك و مستحكمی میان ماست.

وی افزود: همكاری میان اعتاب مقدسه اثرات چشمگیری خواهد داشت و باید با بصیرت كارها را انجام دهیم.

این مراسم با سخنان سید مرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه یافت. وی گفت: ماموریت اساسی پیامبران و به ویژه حضرت محمد (ص) زنده كردن نورانیت در جامعه بشری و تزكیه نفوس از سوی دیگر است.

وی افزود :خداوند مودت اهل بیت (ع) را مزد رسالت پیامبر قرار داده است و همه سود این محبت به امت بر می گردد و محبت بدون معرفت امكان پذیر نیست.

بنابراین گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز دراین مراسم از معرفت در زیارت بعنوان عنصر مهم برای بهشتی شدن یاد كرد و گفت: ما وظیفه داریم كه زائران را با معارف اهل بیت (ع) آشنا كنیم.

وی افزود: خادمان این اماكن به تبع متولیان وظیفه دارند آموزش ببینند و وظایف و ماموریتشان مشخص باشد.


پنج شنبه/ دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه در كربلای معلی آغاز بكار كرد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اقدامات انجام شده در فاصله برگزاری اجلاس اول و اجلاس كنونی گزارشی ارائه و تصریح كرد: این اقدام مبارك موجب بغض و خشم دشمنان اسلام شده است كه نشان از اهمیت همكاری میان اعتاب مقدسه در جهان اسلام دارد.

برپایه این گزارش در مراسم افتتاحیه، تولیت های چند عتبه مقدسه نیز سخنرانی و دیدگاه خود را درخصوص ارتباط و همكاری بین اعتاب مقدسه درجهان اسلام بیان كردند.

در این مراسم علاوه بر تولیت های اعتاب مقدسه كشورمان از جمله آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسكر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حسینیان سركنسول جمهوری اسلامی در كربلا و حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور داشتند.

captcha