کتابخانه مامن امنی برای کلیه مراجعین است
کد خبر: 3593732
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

کتابخانه مامن امنی برای کلیه مراجعین است

گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور در مرکز صداوسیمای مرکز گیلان در خصوص تعامل رسانه ملی و مجموعه کتابخانه خصوصا در برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: کتابخانه مامن امنی برای کلیه مراجعین است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیروز با حضور در مرکز صداوسیمای مرکز گیلان با حسن ظهیری دیدار  و در خصوص تعامل و همکاری های موثر رسانه ملی و مجموعه کتابخانه خصوصا در برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفتگو کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تشکر از مجموعه صدا و سیمای مرکز استان در پوشش فعالیت های مجموعه کتابخانه ها، نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را بی بدیل توصیف کرد.

بدن آرا با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم کتابخانه های عمومی اشاعه و دسترس پذیری اطلاعات برای اقشار مختلف جامعه است اظهار کرد: امروز در کلیه کتابخانه های عمومی بخش های ویژه ای برای قشر کودک ایجاد و با امکانات ویژه ای تجهیز شده است.

وی ذائقه سنجی مخاطبین و تامین منابع مورد نیاز بر اساس سلایق مخاطب را از اصلی ترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: شناسایی نیاز امروز جامعه و برآورده سازی این نیاز هدف اصلی دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی است.

 بدن آرا برگزاری برنامه های ویژه نقد و بررسی آثار بومی و ملی، برگزاری نشست های کتاب خوان، جمع خوانی و برگزاری کانون های ادبی را بخش دیگری از فعالیت های این مجموعه در کنار وظیفه و رسالت اصلی خود یعنی اشاعه اطلاعات برشمرد و عنوان کرد: کتابخانه مامن امنی برای کلیه مراجعین است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با اشاره به استقبال فراوان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان گیلان بویژه شهر رشت از کافی نبودن فضای مطالعه در مرکز استان بعنوان اصلی ترین مشکل این مجموعه یاد کرد.

وی در پایان برگزاری هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بهتر شخصیت برجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: برای برگزاری مناسب این جشنواره ملی نیازمند مشارکت و همیاری همه دستگاهها خصوصا رسانه های استان و در راس همه صدا و سیما هستیم.

آمادگی رسانه ملی برای مشارکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی در خصوص انجام همکاری های مشترک  در زمینه تولید برنامه  با محوریت کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از مهمترین وظایف رسانه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی آثار فاخر در مقابل دیدگان مخاطبین رسانه ملی است.

حسن ظهیری تاثیر هنر رسانه بمنظور ترویج خواندن در جامعه را مهم ارزیابی و تولید برنامه با محتوای آموزشی و محوریت کتاب را از برنامه های صدا و سیمای مرکز استان در افق یکساله و پنج ساله عنوان کرد.

ظهیری همچنین از آمادگی صدا و سیمای مرکز گیلان برای مشارکت در برگزاری مناسب هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبرداد و گفت: در طول مدت برگزاری این رویداد ملی و در قالب پخش تیزر جشنواره، زیرنویس، تهیه برنامه های ویژه تلویزیونی و رادیویی سهم اندک خود در این مهم را ادا خواهیم کرد.

 

captcha