مسابقات بین‌المللی قرآن در پرتو عقلانیت، خلاقیت و رشد است
کد خبر: 3593736
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
سرلشکر صفوی:

مسابقات بین‌المللی قرآن در پرتو عقلانیت، خلاقیت و رشد است

گروه مسابقات: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را در پرتو عقلانیت، خلاقیت و رشد توصیف کرد.

سرلشکر صفوی در گفت و گو با ایکنا
سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با حضور در غرفه ایکنا در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن، کتاب الهی برای نجات بشریت بوده و موضوع اصلی قرآن انسان است. این که انسان را خداوند چگونه خلق کرده، روابط آنها چگونه باشد، رابطه انسان با خدا چطور باشد، این که چگونه زندگی کند که در دنیا و آخرت سعادتمند باشند همه در قرآن است، در حقیقت قرآن، کتابی برای نجات دنیا و آخرت همه بشریت است.
وی در ادامه افزود: این که جمهوری اسلامی ایران امسال سی و چهارمین اجلاسیه مسابقات بین‌المللی قرآن را برگزار کرد و از کشورهایی مانند کشورهای شمال آفریقا، آسیا، اروپا و ... دعوت کردند ابتکار خوبی است و تصورم این است که مسلمانان جهان این را درک کنند که غرب، پیام و الهامی برای نجات بشریت ندارد و فرهنگ و رهبری غرب تمام شده است.
صفوی بیان کرد: دیگر فرهنگ و آموزه‌های غرب نمی‌تواند برای نجات بشریت کاری انجام دهد، اعتقادم این است که الهام بخش مسلمانان در بُعد آزادی، دموکراسی و نجات در دنیا و عقبی و ساختارسازی حکومت اسلامی مبتنی بر پیام قرآن است که می‌تواند وحدت را بین مسلمانان حاصل کند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: برگزاری مسابقات در ایران خصوصاً با ابتکار خوبی که در مورد مسابقات دانش آموزان، بانوان، طلاب و نابینایان شده معلوم است که یک نوع عقلانیت، خلاقیت و رشد در برگزاری آن دیده می‌شود که باید به سازمان اوقاف این موفقیت را تبریک گفت.
وی در ادامه افزود: امیدوارم در آینده هم رشد و خلاقیت و هم استفاده از رسانه‌های بین‌المللی ببینیم تا پیام مسابقات که یک کتاب یک امت است به تمامی ملت‌های اسلامی برسانند، امیدوارم خداوند در سایه قرآن بتواند ملت‌های اسلامی یمن، بحرین، سوریه، عراق و افغانستان مظلوم را از دست مستکبران نجات دهد و من مطمئن هستم اگر ملت‌های اسلامی به قرآن و عترت اعتصام یابند، آزادی این کشورها از دست تروریست ها که در حقیقت ساخته شده رژیم صهیونیستی، آمریکا و دست پرورده برخی از کشورهای عربی است حاصل شود.
صفوی گفت: امیدوارم طی دو ماه آینده آزادی کامل موصل را ببینیم و وضعیت سوریه هم با تثبیت دولت بشار اسد شاهد آزادی بقیه شهرهای دیگر باشد و یمنی‌ها هم با استقامتشان در مقابل رژیم کودک‌کش سعودی به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست یابند.
captcha