میزبانی «جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» از مزیت‌های فرهنگی تبریز 2018
کد خبر: 3593814
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

میزبانی «جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» از مزیت‌های فرهنگی تبریز 2018

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به میزبانی تبریز برای «سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» گفت: این جشنواره با حضور بیش از 80 هنرمند از 40 کشور جهان ازمزیت‌ها و زمینه های موثری برای معرفی تبریز 2018 برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه اظهار کرد: تبریز دربسیاری از هنرها از جمله خوشنویسی، نگارگری، قالیبافی  و ... پیشتاز و صاحب سبک بوده است و این خود گواهی بر شایستگی این شهر برای میزبانی جشنواره بین المللی هنرهای اسلامی است.
وی ادامه داد: این موضوع موجب شده است که شهرداری تبریز میزبانی این جشنواره را به عنوان یکی از بسترهای مهم معرفی تبریز 2018 دانسته و آن را در ردیف بودجه خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: این اتفاق مقدمه زیبایی برای تبریز 2018 است تا ظرفیت‌ها و جایگاه فرهنگی و هنری تبریز از طریق اساتید و هنرمندان و کارشناسان حاضر در این جشنواره به حوزه های فکری و هنری کشورهای عضو انتقال یابد.
رئیس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز 2018  نقش تبلیغی و ارتباطی و رسانه‌ای جشنواره را حائز اهمیت دانست و گفت: در واقع میتوان از شرکت کنندگان این جشنواره به عنوان سفیران فرهنگی و هنری یاد کرد.
وی، خاطرنشان کرد: «سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور ۸۰ هنرمند و صاحب‌نظر از بیش ۴۰ کشور جهان، با همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.
captcha