راه نجات کشور تولیدگرا شدن و اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3593859
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
ربیعی:

راه نجات کشور تولیدگرا شدن و اقتصاد مقاومتی است

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه باید به جهتی برویم که همه ارکان جامعه حتی سیاست و فرهنگ تولید محور شوند، گفت: راه نجات کشور تولیدگرا شدن و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته کار و کارگر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران بود. 

وی ضمن اشاره به این مطلب که امسال هفته کارگر همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) آغاز شده است، به احترام و دست بوسیدن حضرت رسول(ص) از کارگران و در کنار کارگران و زندگی همانند کارگران داشتن آن حضرت اشاره کرد و گفت: امروز کارگران نمونه و کسانی که توانسته اند در تولید منشأ اثری داشته باشند و کارآفرینان برتر نیز در نماز جمعه حضور دارند.

ایران برای اینکه بتواند در مسابقه جهانی پرقدرت و عظمت شود فرصت زیادی ندارد

وی در ادامه به عنوان کسی که بیشترین رابطه را با تولید، کارگران، بازنشستگان و فروافتادگان کشور دارد به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد وزارتخانه مطبوع خود پرداخت و عنوان کرد: نیاز جامعه امروز ما نیاز به برانگیختن درونی است. ایران برای اینکه بتواند در مسابقه جهانی پرقدرت و عظمت شود فرصت زیادی ندارد. ما در یک فرصت محدود تاریخی باید آنچنان خود را پرقدرت کنیم که نه تنها مقام اول منطقه شویم بلکه قدرت زندگی خوب مردم را افزایش دهیم آن هم در فرایندهایی که در جهان به نفع ما نیست.

ربیعی ادامه داد: این حرکت اتفاق نمی افتد مگر در جامعه تولید محور که در آن پول پول نمی آورد و با سفته بازی نمی توان پولدار شد، بلکه در آن کارگر و تولید شرافت دارد.

وی تصریح کرد: در سال تولید و اشغال باید به جهتی برویم که همه ارکان جامعه را تولید محور کنیم و سیاست ها و فرهنگ نیز تولید محور شوند جامعه ای که تولید محور شود کرامت نیروی کار در آن اتفاق می افتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن سپاسگذاری از مقام معظم رهبری که برای چهار سال گفتمانی را تولید کرده اند که هر کسی می خواهد کاندید ریاست جمهوری شود، از تولید و اشتغال سخن می گوید، عنوان کرد: کارگران در چنین گفتمانی احساس غرور می کنند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره ای مانند دوره های اخیر رابطه بین تولید کننده و کارگر کم تنش نبوده و حوادث در حین کار نیز کاهش یافته است، عنوان کرد: به سمت امنیت شغلی با مفاهمه حرکت می کنیم. ما امیدواریم طی چهار سال بتوانیم نزدیک دو میلیون شغل ایجاد کنیم اما با توجه به اینکه پنجره جمعیتی در این دوره باز شد و نیروها با تأخیر وارد بازار کار شدند و خصوصیت های نیروهای کار جدید متفاوت بود نیازمند ایجاد شغل های بیشتر هستیم. امروز باید یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود که بیش از 700 هزار نفر از آنها فارع التحصیل دانشگاه ها هستند.

ربیعی ادامه داد: امروز طرحی قابل قبول را دنبال می کنیم که یک جهت آن به شکلی سامان پیدا کرده که رشد سرمایه گذاری اشتغال ایجاد کند برای اینکه به پدیده رشد بدون اشغال هم پاسخ دهیم برنامه 10 گام ای را آغاز کرده ایم که در قالب طرح های اشتغال عمومی، مهارت آموزی در محیط کار، مشوق های کارورزی و ... را حال اجرا است. همچنین سعی کردیم مزد را بر تورم پیشی بدهیم هر چند کافی نیست و باید بیشتر تلاش کرد، همچنین کارگران رسمی ای بودند که بیمه نبودند و 10 میلیون فقیر فاقد دفترچه بیمه در حاشیه شهرها زندگی می کردند که توانستیم کار بیمه آنها را به پیش ببریم؛ افزایش قدرت خرید، افزایش خرید و تثبیت شغل از برنامه هایی بود که دنبال کردیم.

راه نجات کشور تولیدگرا شدن و اقتصاد مقاومتی است

وی با تأکید بر اینکه راه نجات کشور تولیدگرا شدن و اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: راه نجات جامعه این است که کارگر با شرافت زندگی کند و به شغل خود افتخار کند. امروز کسی از درد درمان به فقر سقوط نمی کند و در حال برنامه ریزی هستیم که هر ایرانی که دفترچه بازنشستگی ندارد، بازنشسنتگی معقولی دریافت کند.

ربیعی در پایان به نمایندگی از همه تولیدگران کشور از مقام معظم رهبری سپاسگذاری و اعلام کرد: همه توان خود را برای بهبود امنیت شغلی و وضعیت بازنشستگان به کار می گیریم و تلاش می کنیم از رنج و درد مردم کم کنیم و به سمت برنامه اشتغال بزرگ برای مردم حرکت کنیم.

captcha