کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزار می‌شود
کد خبر: 3594174
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
24 تا 31 اردیبهشت‌ماه؛

کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزار می‌شود

گروه سلامت: از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با آغاز هفته خانواده، تولید مثل و فرزندپروری در 24 اردیبهشت‌ماه، کمپین حمایت از زوجین نابارور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل، پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

آگاهی رسانی دربارۀ ابعاد مختلف سلامت باروری و پیشگیری از عوامل خطر باروری، به ویژه دخانیات، تغذیۀ ناسالم، آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌ها، همچنین گشودن باب گفت‌وگو دربارۀ وضعیت جمعیت در ایران، نرخ رشد جمعیت، پیامدهای آن بر اقتصاد، جامعه، سیاست و فرهنگ و ارائه پیشنهادها و راهکارهای نظری و عملی در این خصوص از جمله اهداف این کمپین عنوان شده است.

تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی، سلامت باروری، سلامت جنسی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاورهایی بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی – ایرانی و آگاهی رسانی دربارۀ مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناباروری و حمایت از زوج‌های نابارور، با توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی و اطلاع رسانی نیز دیگر اهداف این کمپین است.

اطلاع رسانی درباره روش‌های نوین درمان ناباروری، توجه به مقوله سالمندی و مسائل مبتلا به سالمندان، سلامت بارداری، فرزند سالم و پیشگیری از سقط های غیرقانونی و معلولیت‌ها‌، آشنایی با روش‌های حفظ باروری زمانی که ابتلا به برخی از بیماری‌ها و یا شرایط می‌تواند قدرت باروری را کاهش دهد به عنوان موضوعات این کمپین عنوان شده است.

captcha