برگزاری محفل انس با قرآن در شب ارتحال امام(ره) در رشت
کد خبر: 3594242
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری محفل انس با قرآن در شب ارتحال امام(ره) در رشت

گروه اجتماعی: حسنی از مشارکت در برگزاری مراسم شهادت آیت الله احسانبخش و نیز مراسم ارتحال حضرت امام خبر داد و گفت: محفل انس با قرآن در ماه رمضان همزمان با 14 خرداد در یکی از مساجد رشت برگزار می شود.

علیرضا حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به جایگاه معنوی و سلوک عرفانی آیتالله بهجت(ره)، اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی این سازمان مشارکت در برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم ربانی است.

وی با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان فرصت مناسبی برای آگاهی رسانی از سیره علمی و عملی امامان معصومین(ع) است، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز برای بهره مندی از این فرصت برگزاری جشن بزرگ انتظار را در نیمه شعبان در دستور کار خود قرار داده است.

حسنی برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی را مهم ترین رویکرد این سازمان دانست و تصریح کرد: در روز میلاد با سعادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) «روز پاسدار» و ولادت حضرت ابوالفضل(ع) «روز جانباز» این سازمان در اجرای این مراسم ها مشارکت خواهد داشت.

این مسئول فرهنگی مشارکت در بزرگداشت روز معلم و نیز مشارکت در برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع دستی را از دیگر برنامه های سازمان در اردیبهشت سال جاری دانست و متذکر شد: سازمان فرهنگی شهرداری رشت در خردادماه سال 96 نیز برنامه هایی از جمله مشارکت در برپایی مراسم به مناسبت سوم خرداد «روز مقاومت و پیروزی»، برگزاری روز جوان، مشارکت در برگزاری جشنواره افطاری، برگزاری مراسم فوتبال جام رمضان، مشارکت در برگزاری مراسم روز جهانی بدون دخانیات و... را در دستور کار دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی است که باید از آن به شایستگی در برگزاری مراسم های معنوی بهره گرفت، یادآور شد: این سازمان مشارکت در برگزاری مراسم شب های قدر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی مشارکت در برگزاری مراسم شهادت آیتالله احسانبخش و نیز مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های پیش روی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در خرداد ماه برشمرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و اساتید کشوری در پیادهراه فرهنگی در ماه مبارک رمضان و نیز برگزاری 10 شب محفل انس با قرآن در مساجد شهر رشت توسط سازمان برنامه ریزی می شود که یکی از این شب ها همزمان با سالروز ارتحال امام خواهد بود.

captcha