تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی
کد خبر: 3594329
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
مرجع تقلید شیعیان:

تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی

گروه اجتماعی: مرجع تقلید شیعیان بر لزوم ترویج فرهنگ جهاد و ایثار با تأسی به مبانی الهی و قرآنی تأکید کرد و گفت: بیداری اسلامی در عصر حاضر مدیون انقلاب نورانی است که امام راحل ما رهبری آن را به عهده داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله‎‏العظمی نوری همدانی، شامگاه 9 اردیبهشت ماه در دیدار سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: میلاد امام حسین(ع) جلوه روشنی برای یافتن مسیر نورانی است که ایشان برای ما ایجاد کردند.
وی افزود: امام حسین(ع) با قیام عاشورا فلسفه تاریخی جدیدی را برای دنیا رقم زدند؛ در واقع باید گفت که عاشورا یک مقطع خاص زمانی نبوده است بلکه یک مکتب پویایی است که برای دنیا یک سرمشق بی‎همانند است.
این مرجع تقلید بیان کرد: در دین ما سفارش شده است که کام فرزندتان را با تربت حضرت سیدالشهدا(ع) بردارید و هرگاه که بیمار شدید از تربت حضرت شفا بگیرید و در هنگام مرگ نیز از تربیت حضرت در کفن خود بگذارید؛ این مساله بیانگر اهمیت انس و الفت با این فلسفه ناب است.
وی امام خمینی(ره) را تداوم بخش حرکت عاشورایی ملت ایران در عصر حاضر دانست و گفت: بیداری اسلامی در عصر حاضر مدیون انقلاب نورانی است که امام راحل ما رهبری آن را به عهده داشتند.
این مرجع تقلید بیان کرد: این انقلاب نیز هر روز در حال درنوردیدن جهان است؛ امام خمینی(ره) می‎فرمودند که ایشان فرمودند،‌پیامبران الهی با کتاب هدایت و ابزار جهاد، مبعوث شدند، زیرا غیر از فرهنگ جهاد و ایثارگری دین خدا قابل پیشرفت و بقا نیست.
آیت‎الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم روی مساله جهاد گفت: قرآن نیز این مفهوم را برای ما روشن می‎سازد که جهاد با جنگ متفاوت است؛ زیرا جنگ برای سلطه یابی بر دیگران است، ولی جهاد دارای ابعاد مختلفی است: که برای یاری دین خدا موضوعیت دارد.
وی ولایت مداری را حضور به موقع و مطیعانه در میدان بصیرت دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) در جنگ‎های خود بارها و بارها ذکر کردند،‌ کسانی که در روزگار جهاد، میدان را ترک می کنند و در میدان حضور می یابند نمی‎توانند پس از جنگ در مشاغل مفیدی قرار بگیرند و خود را انسان ولایت مداری بدانند.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که اسلام به دنبال تربیت نسل‎های مجاهد است، عنوان کرد: یکی از کارهایی که در این زمینه اهمیت دارد، مساله موزه های انقلاب و دفاع مقدس است؛ پس از فتنه 88 به استان های مختلف کشور سفر کردم و خوشبختانه در آن سال، موزه بسیار خوبی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس ساخته شده بود امیدواریم این روند در سراسر کشور از جمله در قم نیز به خوبی دنبال شود؛ حرکت و فرهنگ جهادی همیشه باید در سطح جامعه، زنده و سیال باشد.
وی گفت: همه ما باید با روحیه و فرهنگی که امام راحل در انقلاب اسلامی ما دمیدند به حرکت خود ادامه دهیم؛ امام راحل بیان کردند که دست متجاوزان و ستمکاران را می‎شکنیم و با پیام اسلام و احکام اسلامی به سلطه جهانخواران پایان می‎دهیم؛ مقام معظم رهبری نیز همین تاکیدات را بیان می کنند، ولی این نکته را باید در نظر بگیریم که این مبارزه در ابعاد نظامی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دنبال می شود.
captcha