جشنواره کتابت وحی در شهرهای مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3594365
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

جشنواره کتابت وحی در شهرهای مازندران برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره کتابت وحی با محوریت سوره مبارکه «ملک» به‌همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزااری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از شبستان، احدجاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز 10 اردیبهشت، گفت: امسال همانند سال‌های گذشته با بکارگیری ابزار هنر و با بهره مندی از توانمندی هنرمندان مازندرانی ویژه برنامه های فرهنگی هنری همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های این ایام به ریاست ائمه جمعه محترم و دبیری رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برگزار می‌شود.
 وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری این ایام در قالب «جشن رمضان» برگزار می‌شود، افزود: جشنواره کتابت وحی از جمله برنامه های جشن رمضان است که با محوریت سوره مبارکه «ملک» به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ساری، بابل، محمود آباد، نوشهر و تنکابن در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
جاودانی، اظهار کرد: مهمترین اهداف این جشنواره، اشاعه فرهنگ کتابت قرآن کریم و شناسایی افراد مستعد و هنرمندان متعهد است.
وی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌های سال برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی به شمار می‌رود، گفت: تلاش داریم آیات مبارک سوره «ملک» به خطوط نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق به رشته تحریر درآید.
captcha