برپایی نمایشگاه و رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش» در حوزه هنری
کد خبر: 3594722
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

برپایی نمایشگاه و رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش» در حوزه هنری

گروه هنر: چهارشنبه این هفته در نگارخانه شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری از کتاب عکس «جنگ خاموش» رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، گالری شماره یک خانه عكاسان حوزه هنری از چهارشنبه این هفته 13 اردیبهشت‌ماه، میزبان برگزاری نمایشگاه عكس «جنگ خاموش» اثر سیدمحمدمهدی حسینی خواهد بود.

در این نمایشگاه که در روز افتتاحیه آن نیز مراسم رونمایی از كتاب عكس «جنگ خاموش» برگزار می‌شود، آثار عکس با موضوع «تحریم‌های دارویی ایران» در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه عكس «جنگ خاموش» با موضوع «تحریم‌های دارویی ایران» تا 20 اردیبهشت‌ماه فعال است.

در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه عكس به قلم عکاس آن آمده است:

 
همه‌چیز از لحظه‌ای كه خبر ناگوار بیماری پدرم را شنیدم شروع شد، تشخیص پزشكان (سیروز كبدی) بود ، حال پدر رو به وخامت بود و ما شاهد تحلیل جسم و جان او بودیم، درمان پدر در حالی آغاز شد كه با تغییرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران مواجه بودیم. همزمان با تلنبار شدن كاغذپاره‌ها در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی، بخشی از خانه نیز از حجم كاغذهایی  كه نام داروهای نایابی برآن‌ها نوشته می‌شد، پُر می‌شد.

دغدغه‌ تهیه‌ داروهای نایاب و گران قیمت در آن روزهای پرتلاطم، بیماران و همراهان مستأصل را به مراكز متفاوت درمانی دولتی یا خصوصی می‌كشاند. قحطی دارو فشاری به مراتب بیشتر از خود بیماری به بیماران و خانواده‌هایشان وارد می‌كرد، تحریم‌های دارویی و اقتصادی ایران در دوره‌ای كه هر یك روزش برای بیمار و خانواده‌اش به مثابه یك قرن می‌گذشت، جنگی خاموش و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای بود كه بیماران و خانواده‌های آنان را مظلومانه قربانی دلالان تحریم‌ها كرده بود، مجموعه  حاضر سعی دارد نه‌تنها زندگی این بیماران و دردها و رنج‌های نهانشان را به تصویر بكشد، بلكه معضلات اجتماعی‌ كه تنها یكی از جنگ‌های خاموش جامعه‌ ما در ده سال گذشته است را نیز به نمایش گذارد.

یادآور می‌شود، مراسم افتتاح این نمایشگاه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 در نگارخانه گالری شماره یک خانه عكاسان حوزه هنری برگزار و این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت دایر خواهد بود.

captcha