برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویر
کد خبر: 3596212
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویر

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان آذربایجان‌شرقی ویژه پسران که در رشته ترتیل و حفظ باحضور 300 دانش آموز در آستان مقدس سیدحمزه(ع) از ۱3 اردیبهشت‌ماه جاری اغاز شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان آذربایجان‌شرقی ویژه پسران  که در رشته ترتیل و حفظ باحضور 300 دانش آموز در آستان مقدس سیدحمزه(ع) از 13 اردیبهشت ماه جاری اغاز شده بود به کار خود پایان داد.
برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویر
طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در حاشیه برگزاری این مسابقات به ایکنا، گفت: مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان از ۲۹ فرودین تا ۴ اردیبهشت ماه جاری در اردوگاه الغدیر برگزار شد که دانش آموزان در رشته‌های انشای نماز، احکام نماز، اذان، قرائت، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی به تفکیک دختر و پسر با یکدیگر رقابت کردند.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی تصمیم گرفته شد تا مسابقات ترتیل و حفظ ویژه و عمومی برای دختران و پسران دوره اول و دوم متوسطه در آستان مقدس سید حمزه برگزار شود.
عباس ایپچیان، کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی نیز گفت: از نظر برنامه ریزی و مکان سعی کردهایم وضعیت مطلوب باشد و طی نظر سنجی که انجام داده ایم مسابقات از نظر کیفی و مکانی بهتر شده است.
وی، با بیان این که سال قبل 22 مقام کشوری داشته‌ایم و امیدواریم امسال موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم، ادامه داد: برای کسانی که برای مرحله کشوری منتخب می‌شوند دوره‌های آمادگی برگزار می‌شود تا نتایج بهتری در سطح کشوری کسب شود.
مهدی فتحی‌زاده، یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات گفت: از سال چهارم ابتدایی در مسابقات مختلف قرآنی شرکت می‌کنم و از سال هفتم نیز به صورت متوالی در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش حضور یافته‌ام.
وی، افزود: امسال سطح مسابقات شبیه سال‌های قبل است. هر سال ما شاهد حضور دانش آموزان تازه کار هستیم به همین خاطر زیاد نمی‌توان به صورت یکدست رقابت‌ها را ارزیابی کرد.
میرحسین عظیمی، حافظ کل قرآن کریم یکی دیگر از شرکت کنندگان می‌گوید: حفظ قرآن سخت است، اما برای کسانی که علاقه ندارند.
وی می‌افزاید: قرآن باعث می‌شود که رفتار و کردار انسان به سوی تعالی متحول شود و اگر این خواسته در ذهن بچه‌ها باشد، هرگز حفظ قرآن برایشان سخت نخواهد بود.
برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویربرگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویر
برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویربرگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویربرگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی در رشته ترتیل و حفظ+تصاویر
captcha