تعبیر «خداوند بخشنده‌تر از آن است که جهنمی داشته باشد» خلاف حکمت و عدل است
کد خبر: 3596616
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
آیت‌الله هادوی تهرانی:

تعبیر «خداوند بخشنده‌تر از آن است که جهنمی داشته باشد» خلاف حکمت و عدل است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه گفت: گاهی گفته می شود خدا بخشنده‌تر از آن است که زنی را به علت بیرون گذاشتن چند تار مو به جهنم ببرد و یا کشیشی گفته خدا بخشنده‌تر از آن است که جهنمی داشته باشد، در حالی که این‌ها خلاف عدالت و حکمت الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز 16 اردیبهشت ماه در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه انبیاء گفت: اعطای فرزند به زکریا(ع) مبتنی بر معجزه الهی بود و قرآن کریم این هدیه را نتیجه سرعت آنان در امور نیک و سبقت در این امور می‌داند و اینکه خداوند را با رغبت و خوف و رجا عبادت می‌کردند.
وی افزود: انسان در ارتباط با خدا نباید گمان کند چون گناهانی که کرده باب رحمت الهی بر روی او بسته شده و نباید امیدی به نجات داشته باشد، زیرا یاس از خدا، کفر خوانده شده است که متاسفانه در برخی از جوانان این وضعیت زیاد دیده می‌شود و گاهی بر اثر گناهی که کرده‌اند اقدامی برای جبران گناهشان نمی‌کنند.
هادوی تهرانی بیان کرد: از طرف دیگر نیز انسان نباید فقط چشم به رحمت الهی داشته باشد و تصور کند هر گناهی انجام دهد خداوند او را مواخذه نخواهد کرد؛ گاهی گفته می‌شود خدا بخشنده‌تر از آن است که زنی را به علت بیرون گذاشتن چند تار مو به جهنم ببرد و یا کشیشی گفته خدا بخشنده‌تر از آن است که جهنمی داشته باشد در حالی که این‌ها خلاف عدالت و حکمت الهی است.
وی افزود: انسان ممکن است تا آخرین لحظه در مسیر الهی باشد ولی مشمول عدیله عند الموت شود که گفته‌اند در آخرین لحظه ایمانش را از دست می‌دهد؛ این نگرانی باید در همه ما وجود داشته باشد.
استاد تفسیر حوزه با اشاره به ایام انتخابات عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی که قبلا خدماتی به انقلاب داشته‌اند مراقب باشند کاری نکنند و رفتارهایی نداشته باشند که همه این زحماتشان در نزد خداوند و بعد مردم از بین برود.
captcha