متولیان امور قرآنی به نفع یکدیگر کناره‌گیری کنند
کد خبر: 3597860
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

متولیان امور قرآنی به نفع یکدیگر کناره‌گیری کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات قرآن گفت: به جای تشکیل وزارتخانه قرآن بهتر است متولیان امور قرآنی به نفع یکدیگر کنار بروند و یک دستگاه یا سازمان را به عنوان متولی واحد این حوزه به رسمیت بشناسند در کنار این متولی سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند علاوه بر حمایت، نقش مشارکتی داشته باشند.

طاهره بابایی، داور مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی الگوی مردم هستند گفت: هر چه فعالیت بیشتر و جایگاه بالاتری در جامعه داشته باشیم قطعاً تکالیف نیز بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: مسابقات قرآن اوقاف به عنوان پایگاهی مردمی همه جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد امروز مسابقات و فعالیت‌های قرآنی به صورت حداکثری در جامعه برگزار و آمار قابل قبولی نیز ارائه ‌می‌شود اما آنچه برای ما اهمیت دارد خروجی‌ و کیفیت فعالیت‌هاست.
بابایی اظهار کرد: برخی از داوطلبان با پایان مسابقات از فعالیت‌های قرآنی و متولی امور قرآنی خداحافظی می‌کنند تا سال آینده که آیا تمایل داشته باشند در مسابقات ثبت‌نام کنند یا نه. البته در این میان افرادخودجوشی هستند که هیچ وقت کار قرآنی را رها نمی‌کنند.
وی ادامه داد: متولیان امور قرآنی نباید داوطلبان را رها کنند و باید دوره‌های آموزشی قبل و پس از برگزاری مسابقات داشته باشند، متأسفانه برخی متسابقان با وقف و ابتدا بیگانه هستند این نواقص را می‌توان با برگزاری جلسات آموزشی پرسش‌وپاسخ برطرف کرد.
داور مسابقات قرآن افزود: به جای تشکیل وزارتخانه قرآن بهتر است متولیان امور قرآنی به نفع یکدیگر کنار بروند و یک دستگاه یا سازمان را به عنوان متولی واحد این حوزه به رسمیت بشناسند در کنار این متولی سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند علاوه بر حمایت، نقش مشارکتی داشته باشند.
داور مسابقات قرآن با اشاره به حضور داوران جوان در مسابقات گفت: بهتر است این داوران در مسابقات در کنار افراد با تجربه بنشینند و کسب تجربه کنند و بعد از اینکه با فضای مسابقات و حساسیت‌ها آشنا شدند به عنوان داور اصلی به کار گرفته شوند.
captcha