افتتاحیه جلسه قرآن «ابوالقاسم کرباسی»+ صوت و عکس
کد خبر: 3599340
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

افتتاحیه جلسه قرآن «ابوالقاسم کرباسی»+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی، قاری و مدرس قرآن با حضور اعضای جلسه رضا صباغی، قاری و مدرس ممتاز کشورمان در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی، قاری و مدرس قرآن، شب گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه با حضور اعضای جلسه رضا صباغی، قاری و مدرس ممتاز کشورمان در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در شهرری، سه راه ورامین، کوچه پایکانی، جنب بیمارستان سلیمانی برگزار شد.

افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی+صوت و عکس

در ابتدای این جلسه ابوالقاسم کرباسی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و حال و هوای شاگردان را با تلاوت زیبای خود عوض کرد. سپس در ادامه اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق اساتید و قران‌آموزان قرار گرفتند. قاریان در این جلسه عمدتاً به سبک استاد راغب مصطفی غلوش تلاوت کردند و یاد و خاطره تلاوت‌های استاد غلوش در ایران برای اساتید و پیشکسوتان، زنده شد.

افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی+صوت و عکس

کرباسی درباره استاد راغب مصطفی غلوش گفت: در بهمن‌ماه سال 68 در مسجد بلال صدا و سیما، تلاوت سوره قمر الرحمن معروف را تلاوت کرد و شاهکاری از خود خلق کرد.

این مدرس قرآن کریم ادامه داد: از ساعت 15 بعد از ظهر در مسجد بلال جا گرفته بودم. استاد غلوش جذابیت زیادی در تلاوت و شورآفرینی قاریان ایجاد کرد و پس از این استاد بزرگ، استاد شحات آمد و سواد تلاوت را در ایران بالا برد.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه این تلاوت‌ها اثرگذار است، گفت: من با تمام اتفاقاتی که در جامعه می افتد، معتقدم که ما حق کوتاه آمدن نداریم. تا می‌توانید جلسه قرآن برگزار کنید و چراغ قرآن را روشن کنید. من در سال 61 شاگرد استاد اما‌م‌جمعه بودم و از سال 63 توفیق جلسه‌داری را دارم.

کرباسی در پایان جلسه بیان کرد: اگر هر کدام از بچه‌های قرآنی، یک جلسه بگذارند، خیلی از آدم‌ها را می‌توانند، قرآنی کنند. وقتی ما چراغ مساجد و جلسات قرآن را روشن کنیم، خیلی از چراغ‌های مراکز فساد خاموش خواهد شد.

افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی+صوت و عکس

حسن ختام این جلسه قران تلاوت رضا صباغی، قاری ممتاز کشورمان و از قاریان آستان عبدالعظیم(ع) بود که آیاتی از سوره مبارکه انسان را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. همچنین در پایان جلسه، گروه تواشیحی متشکل از شاگردان ابوالقاسم کرباسی، به اجرای همخوانی پرداختند و از سالها زحمات ابوالقاسم کرباسی و رضا صباغی، توسط شاگردان و مسئولین مسجد تقدیر به عمل آمد.

کرباسی از شاگردان عباس امام جمعه و محمدحسین سبزعلی، از سال 63 در مساجد و مدارس مختلف به جلسه‌داری پرداخته است و شغل معلمی قرآن را برگزیده است و به آن افتخار می‌کند.

افتتاحیه جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی+صوت و عکس

جلسه قرآن ابوالقاسم کرباسی، قاری و مدرس قرآن، شنبه ها پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در شهرری، سه راه ورامین، کوچه پایکانی، جنب بیمارستان سلیمانی برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‎‌شود.

ابوالقاسم کرباسی

کد
دریافت

رضا صباغی
کد
دریافت
علی متولی
کد
دریافت
captcha