ترکیب مدعوین آزمون کاروان قرآنی اعزامی به حج
کد خبر: 3599796
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
حجت‌الاسلام مقنی بیان کرد:

ترکیب مدعوین آزمون کاروان قرآنی اعزامی به حج

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه آزمون اعزام کاروان نور از فردا آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد، به بیان جزئیات ترکیب افراد دعوت شده به این آزمون پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جزئیات بیشتری از آزمون اعزام کاروان نور به سرزمین وحی،‌ گفت: این آزمون از روز 26 اردیبهشت‌ماه و به مدت دو روز در مرکز امور قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات غیر از سهمیه‌های دستگاه‌ها را شامل می‌شود، ‌افزود: همچنین یک لیست 20 نفره توسط کمیته اعزام تهیه شده است، که آنها نیز در این آزمون حضور خواهند یافت. با توجه به اینکه سفر به حج با دو سال تأخیر همراه شد راه‌یافتگان به مسابقات کشوری دو دوره کرمانشاه و گیلان در این دوره حضور خواهند یافت.

مقنی تصریح کرد: این آزمون که فردا آغاز می‌شود به این شکل است که قاریان یک تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل خواهند داشت. این تلاوت‌ها ضبط شده و در کمیته اعزام و کمیته داوری به صورت جداگانه داوری خواهد شد. یعنی به این صورت نیست که آزمون به صورت زنده توسط داوران داوری شود. برای قاریان یک قرعه تلاوت تحقیق و یک قرعه تلاوت ترتیل است که به صورت تصویری ضبط خواهد شد.

سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: فهرست اولیه‌ افراد انتخاب شده به کمیته اعزام که اعضای مختلفی دارد، معرفی می‌شود و در آنجا با توجه به اولویت‌هایی همچون حج اولی بودن یا نبودن و ... تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت.  

وی خاطرنشان کرد: در مورد گروه‌های تواشیح نیز شاهد حضور سه گروه تواشیح که رتبه اول را در مسابقات دو سال اخیر کسب کرده‌اند، اثر ارسال کرده‌اند که مورد داوری قرار گرفته و یک گروه انتخاب خواهد شد.

مقنی در مورد حافظان قرآن نیز گفت: نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال قبل و امسال که آقایان «مجتبی فردفانی» و «موسی معتمدی» هستند، برای آنها برنامه‌ای برای آزمون در نظر گرفته نشده است. در جلسه‌ای هم که گذاشته شد در این مورد بحث نشد. اینکه این دو نفر قطعاً عضو کاروان اعزامی هستند یا خیر توسط کمیته اعزام مشخص می‌شود اما روال معمول این است که عضو کاروان باشند.

سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف همچنین در مورد نتایج داوری این آزمون، اذعان کرد: نتایج را باید هرچه سریع‌تر اعلام کنیم، هرچند که کمیته اعزام تاریخ اعلام نتایج را اعلام نکرده است، اما قطعاً داوری آثار تا قبل از ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت. 

captcha