راه‌اندازی ساختمان بیت‌الاحزان شهرک امام رضا(ع) با همت خیّری که توان مالی نداشت
کد خبر: 3600228
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

راه‌اندازی ساختمان بیت‌الاحزان شهرک امام رضا(ع) با همت خیّری که توان مالی نداشت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ساختمان بیت‌الاحزان شهرک امام رضا(ع) با همت خیراندیش «رحمت‌الله منفرد» راه‌اندازی و تأسیس شد.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: ساختمان بیت‌الاحزان شهرک امام رضا(ع) در 185 کیلومتری شرق نیریز فارس، پس از هفت سال فعالیت با همت و مساعدت خیراندیش «رحمت‌الله منفرد» در قطعه زمینی به مساحت 300 مترمربع افتتاح شد.
وی ادامه داد: احداث بیت‌الاحزان شهرک امام رضا(ع) 130 میلیون تومان هزینه داشته است و علی‌رغم خشکسالی و رکود مالی سال‌های اخیر، با همت این خیر و مساعدت باغداران و کشاورزان بخش قطروییه نیریز مخارج ساخت تأمین شده است.
شهسوار اظهار کرد: شهرستان نی ریز یکی از طویل‌ترین شهرستان‌های استان فارس است که برای رفتن از سوی شهرستان به سمت دیگر 400 کیلومتر راه است.
وی با اشاره به اینکه شهرک امام رضا با عنوان «بنه کلاغی» معروف بوده است، اظهار کرد: این شهرک امام رضا از مناطق دور افتاده است که در حدود 180 کیلومتر از نی‌ریز فاصله دارد که در مسیر شرقی‌ترین استان فارس است و در سال‌های اخیر دچار خشکسالی‌هایی شده است که آسیب‌هایی به آنها به ویژه به باغداران و کشاورزان رسیده است.
شهسوار با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی شعبه این مرکز از سال 89 در این مرکز آغاز شده است، عنوان کرد: حدود هشت حافظ کل قرآن نیز در این شعبه تربیت شده است که در طی این هشت سال فعالیت‌ها در مکانی استیجاری انجام  می‌شد  تا اینکه به خیر‌اندیشی «رحمت‌الله منفرد» پیشنهاد داده شد که ساختمانی احداث شود و قبول کرد با وجود این وضع مالی خوبی نداشت اما همت خوبی داشته به گونه‌ای که طی شش سال گذشته توانست با کمک خیرین این ساختمان را احداث کند.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته، 25 اردیبهشت‌ماه این ساختمان با حضور مسئولان اهدا شد، بیان کرد: این ساختمان در زیر بنای 300 متر مربع‌ و در فضای 210 متر مربع کلاس‌های آن بنا در منطقه محروم و دور افتاده راه‌اندازی شد.
شهسوار اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این شعبه نیز امین، مسئول بیت‌الاحزان در نی‌ریز، حجت‌الاسلام عشقی، مسئول بازرسی بیت‌الاحزان حضور داشتند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۰:۱۸
0
0
راه اندازی این ساختمان اقدامی خوب و تاثیر گذار است
captcha