سند 2030 استعماری است
کد خبر: 3600378
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
آیت‌الله‌العظمی مکارم:

سند 2030 استعماری است

گروه حوزه‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان و مفسر قرآن کریم با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: این سند استعماری است. وی همچنین در رابطه با موضوع انتخابات گفت: طرفداران نامزدها باید از رفتارهای تحریک‌آمیز که موجب سوء استفاده دشمن است بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، 27 اردیبهشت ماه در درس خارج خود با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: تسویف و تاخیر در کارها نشانه تنبلی و عدم احساس مسئولیت و وظیفه است و متاسفانه این تسویف یکی از عوامل هلاک امت‌هاست.
وی با بیان اینکه وقتی به ادارات رجوع می‌کنیم، دائما با این موارد روبرو هستیم که وقت مردم بیهوده تلف می‌شود، عنوان کرد: این کاغذبازی در ادارات واقعا مشکل‌ساز شده است؛ الان دور سر گرداندن متاسفانه در ادارات کم نیست و گاهی شاهدیم که یک کار کوچک یکسال طول می‌کشد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه به هر حال این مسئله باعث دلسردی مردم می‌شود اظهارکرد: دلسردی سبب می‌شود تا برخی از مردم سودجویی کرده و رشوه بگیرند و همین عوامل سبب هلاکت امت‌ها و ملت‌ها خواهد بود.
این مرجع تقلید بیان کرد: برنامه‌های اخلاقی را باید ابتدا از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم تا مردم هم قبول کنند؛ واقعیت‌های زندگی را بگیریم و از خیال‌پردازی دوری کنیم تا هم خودمان و هم دیگران از زندگی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به سند 2030 با بیان اینکه بنده سند اصلی و ترجمه شده از زبان انگلیسی را دیده‌ام افزود: من براساس شنیده‌ها نظر نمی‌دهم و بلکه خودم آن را مطالعه کرده‌ام؛ این سند استعماری است و در هفته آینده نیز مطالب مفصلی در این باره خواهم گفت.
آیت‌الله مکارم با اشاره به داغ شدن تنور انتخابات و ایجاد شور و شوق تصریح کرد: یقین داشته باشید دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا اختلاف میان دو گروه مردم ایجاد و مردم را با یکدیگر درگیر کند که باید هوشیار باشیم تا دشمن کامیاب نشود.
وی با پرهیز از کارهای تحریک‌آمیز افزود: من شینده‌ام که هنوز وقتی خبری نیست طرفداران برخی کاندیداها می‌خواهند جشن پیروزی بگیرند که این کار درست نیست و سبب تحریک طرف مقابل خواهد شد لذا باید از شعارهای تحریک‌آمیز، اهانت و ... پرهیز باید کرد زیرا این کارها در نزد خداوند مجازات دارد.
این مرجع تقلید بیان کرد: ما به حکم وظیفه از هیچ نامزد انتخابات طرفداری نکردیم ولی افراد باید باور کنند که وقتی کسی را انتخاب می‌کنیم در اعمال او شریک هستیم و نکند به خاطر لجاجت و تعصب و دفاع از رفیق و دوست و آشنا به کسی رای بدهیم؛ این‌ها پرونده خواهد شد و در نامه عمل ما ثبت می‌شود.
وی افزود: نباید مقدس‌بازی در آوریم و رای سفید بدهیم؛ رای سفید هم اشتباه است زیرا جزء اوراق باطله است بنابراین باید انتخاب اصلح داشته باشیم. 
captcha