فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد
کد خبر: 3602329
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن شهری المهدی(عج) سراب، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه و بین نسل جوان و نوجوان گسترش یابد.

حسین عطامهر، مدیر خانه قرآن شهری المهدی(عج) سراب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه و بین نسل جوان و نوجوان گسترش یابد.

وی افزود: در راستای زمینه‌‌سازی جهت نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه و نیز ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و فصیح قرآن کریم کلاس‌های آموزشی در خانه قرآن شهری المهدی(عج) شهرستان سراب برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به ضرورت صحیح خوانی قرآن کریم بیان کرد: صحیح خوانی قرآن کریم نقطه عطف آموزش کلام وحی و عبور از مرحله اوّل آموزش این کتاب به مرحله دوم بوده و صحت قرائت نماز باب ورود به تجوید مقدماتی قرآن کریم و در پی آن نیکو خواندن هرچه بیشتر کلام‌الله مجید است و این مرحله آموزشی، به دلیل وجوب صحّت نماز بر هر فرد مسلمان، از اهمیت خاصی برخوردار است.

عطامهر، با اشاره رشته‌های آموزشی خانه فرآن شهری المهدی(عج) ادامه داد: روخوانی، روان خوانی، مفاهیم، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن تلقی می‌شوند.

مدیر خانه قرآن شهری المهدی(عج) سراب یادآور شد: 50 قرآن آموز در رده‌های سنی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند.

وی از لزوم پناه بردن مسلمانان به قرآن کریم گفت و افزود: هر مسلمانی برای نجات از گمراهی بايد به قرآن کريم پناه ببرد و با آموزه اين کتاب آسمانی و نجات بخش آشنايی پيدا کند.

captcha