تحقق عدالت در یک جامعه بدون مشارکت مؤثر مردم دست نایافتنی است
کد خبر: 3602761
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
موحد:

تحقق عدالت در یک جامعه بدون مشارکت مؤثر مردم دست نایافتنی است

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تحقق عدالت و امنیت پایدار در یک جامعه بدون همراهی و مشارکت مؤثر مردم دست نایافتنی است و لازمه تشریک مساعی مردم هم این است که مردم از عملکرد و رویکرد دستگاه قضایی رضایتمندی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاحیه گردهمایی مسؤولان روابط عمومی و فرهنگی حوزه‌های قضایی استان کرمان گفت: روابط عمومی‌ها اطلاعات درست و اعتمادآفرین در اختیار جامعه قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: پشتوانه و اعتماد عمومی ارزشمندترین سرمایه‌ای است که هر سازمانی در سطح خرد و کلان می‌تواند در اختیار داشته باشد و این سرمایه هم حاصل نمی‌شود مگر اینکه سازمان‌ها سه اصل مشارکت‌پذیری، رضایتمندی عمومی و ارتباط صحیح و منطقی با مردم را برقرار کنند.
وی یادآور شد: دستگاه قضایی که عهده‌دار دو مولفه مهم عدالت و امنیت است یقینا بدون مشارکت مردم نمی‌تواند از عهده این رسالت مهم برآید.
موحد تصریح کرد: تحقق عدالت و امنیت پایدار در یک جامعه بدون همراهی و مشارکت مؤثر مردم دست نایافتنی است و لازمه تشریک مساعی مردم هم این است که مردم از عملکرد و رویکرد دستگاه قضایی رضایتمندی داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: بدون شک جلب مشارکت و رضایت‌مندی عمومی منوط به این است که دستگاه قضایی بتواند با مردم یک ارتباط صحیح و منطقی برقرار کند و اطلاعات درست و اعتمادآفرین در اختیار جامعه قرار دهد.
موحد بیان کرد: روابط عمومی باید پیام‌ها، انتظارات و نیازهای جامعه را به‌موقع و مناسب دریافت و تلاش کند با برنامه‌ریزی و اقدام مناسب پاسخگوی این نیازها و انتظارات باشد.
وی رسالت اصلی روابط عمومی را برقراری یک ارتباط دوسویه بین مردم و دستگاه قضایی دانست و افزود: روابط عمومی یک مهارت و تکنیک است و دانش و معلومات خاص خود را نیاز دارد.
موحد اظهارکرد: یکی از علوم پیشرفته و مدرن حال حاضر در دنیا، علوم ارتباطات است و تکنولوژی ارتباط امروزه به‌نحو شگفت‌انگیزی و به‌طور لحظه‌ای در حال توسعه و پیشرفت است.
وی گفت: دستگاه قضائی وقتی می‌تواند از اقتدار و شایستگی لازم برخوردار باشد که بتواند افکار و رضایت‌مندی عمومی را به همراه خود داشته باشد و قادر باشد قدرت عظیم مردمی را برای دستیابی به اهدافش به‌کار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان جایگاه روابط عمومی را در سیستم قضایی با اهمیت خواند و افزود: روابط عمومی هنر برقراری ارتباط با مردم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و ایجاد زمینه و بستر مناسب برای دریافت توقعات و انتظارات مردمی و انتقال آنها به مدیران قضایی است.
موحد تأکید کرد: برقراری ارتباط کارآمد و اثربخش برای شکل‌گیری یک فهم مشترک و درک صحیح از وظایف و تکالیف و مشکلات پیش رو و بسیج همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات بین اجزاء تشکیلات قضایی رسالت سنگینی است که بر عهده روابط عمومی است.
منبع: دادگستری کرمان
captcha