اپلیکیشن «قرآن صوتی وصل» دستیار فرایض دینی + دانلود
کد خبر: 3603267
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

اپلیکیشن «قرآن صوتی وصل» دستیار فرایض دینی + دانلود

گروه شبکه‎های اجتماعی: اپلیکیشن اندرویدی «قرآن صوتی وصل» مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای انجام فریضه‎های دینی را در خود جای داده و دستیار خوبی برای شما در انجام فرایض دینی در ماه مبارک رمضان و سایر ماه‎های سال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انجام صحیح و کامل فرایض دینی و اقامه نماز از مسائل مورد تاکید اسلام برای هر مسلمانی است که در اینباره توصیه‎های فراوانی هم از سوی خداوند کریم و معصومین(ع) شده است، تا افراد سعی کنند آنها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

امروزه اهمیت این موضوع باعث شده تا ابزارهای مختلفی برای تسهیل در انجام فریضه‌های دینی تولید شود که با پیشرفت تکنولوژی، این ابزارها بیشتر در قالب‎های مجازی و نرم‎افزاری هستند و اپلیکیشن‎های تلفن همراه از آن‎جمله به شمار می‎آیند.

در ادامه برنامه‎ای به نام «قرآن صوتی وصل» را برای شما معرفی می‎کنیم که دستیار خوبی برای انجام اعمال دینی است. با ما در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه شوید.

قرآن صوتی وصل

از لحاظ ظاهری برای برنامه فوق می‎توانیم به نقاط قوتی همچون رنگ‎بندی زنده و هماهنگ، آیکون‎های یکدست و گویا، فونت مناسب با امکان تغییر سایز، نوع قلم و همچنین چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم.

در کل، قالب گرافیکی این برنامه اندرویدی از یکپارچگی خوبی بهره برده و طراحی آن با حفظ اصل کارایی صورت گرفته است. البته با دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر، می‎شد شاهد محیط جذابتری در «قرآن صوتی وصل» باشیم هرچند چهره آن، در همین حد نیز کاربرپسند و کم نقص می‎باشد.

از ویژگی‎های دیگر این برنامه می‎توان به، جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش‎های مختلف و استفاده راحت از امکانات موجود آن را نام ببریم. دلیل پیدایش این خصوصیات، پیاده‎سازی رابط کاربری با رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری تکنیک‎های اصولی بوده که می‎توان «قرآن صوتی وصل» را از این لحاظ جزو نمونه‌های حرفه‌ای در این برنامه‎ها به شمار آورد. البته در برخی از قسمت‎های این نرم‎افزار نواقص جزئی به چشم می‎خورد که در عملکرد برنامه، چندان تاثیر منفی ندارند.

با توجه به موارد ذکر شده، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

قرآن صوتی وصل

این اپلیکیشن اندرویدی مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای انجام فریضه‎های دینی را در خود جای داده است و در این رابطه دستیار خوبی برای شما خواهد بود. علاوه بر آگاهی از تاریخ روز و اوقات شرعی، می‎توانید آیات قرآن را همراه با شنیدن صوت از قاریان مشهور، در «قرآن صوتی وصل» مطالعه کنید.

شما بعد از نصب این برنامه و بعد از اینکه مراحل انتخاب نوع قلم فارسی و عربی، تعیین اندازه فوت و فعال کردن پخش اذان در اوقات شرعی دلخواه را پشت سر گذاشتید، صفحه اصلی «قرآن صوتی وصل» را مشاهده خواهید کرد که در قسمت پایین آن، می‎توانید به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید.

بهتر است ابتدا شهر محل سکونت خود را مشخص کنید تا اوقات شرعی به زمان همانجا تنظیم و به نمایش درآیند. نزدیکترین وقت شرعی همواره در همین صفحه و اعلان موجود در نوار وضعیت دستگاه نشان داده می‎شود که برای مشاهده موارد دیگر، باید اولین گزینه از نوار ابزار برنامه فوق را لمس کنید. در اینجا می‎توانید تاریخ موردنظر خود را از تقویم انتخاب نموده و اوقات شرعی همان روز را ببینید. در بخش تنظیمات این قسمت نیز، امکان تعیین موسسه علمی مربوط به اعلام وقت‎های شرعی وجود دارد.

قرآن صوتی وصل

شمارش سجده، رکعت و تعداد ذکر از دیگر قابلیت‎های «قرآن صوتی وصل» می‎باشد که با استفاده از سنسور تشخیص حرکت، لمس صفحه و یا تکان دادن دستگاه انجام می‎پذیرد. در تنظیمات هر یک از بخش‎ها، امکان تعیین تعداد ذکر، رکعت و سجده، فعال کردن صدای مکبر و لرزش دستگاه پیش‎بینی شده است.

پخش زنده از مکه، مدینه و حرم مطهر ائمه، یکی دیگر از قسمت‎های اپلیکیشن فوق بوده که استفاده از آن برای علاقه‎مندان خالی از لطف نیست. البته بنا به دلایل فنی، نمایش ویدیوها در این قسمت همیشه امکان‎پذیر نیست و باید در این مورد همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید.

با لمس گزینه اذان‎گو در منوی «قرآن صوتی وصل»، می‏‎توانید اوقاتی که مایل به پخش اذان خودکار در آنها هستید را انتخاب کنید. در بخش مدیریت دانلود نیز لیست فایل صوتی بیش از 10 قاری مشهور گنجانده شده است تا موارد دلخواه خود را دریافت و از آنها در بخش قرائت قرآن استفاده کنید.

قبله‎نما، آموزش نمازهای واجب و مستحب و تنظیماتی مانند نوع نمایش متن قرآن، فرمول محاسبه اوقات شرعی و نمایش تاریخ در نوار اعلان، از دیگر گزینه‎های نوار ابزار در برنامه فوق هستند. البته بخش‎های دیگری نیز به چشم می‎خورند که گویا در نسخه‎های بعدی آن قابل استفاده هستند.

قرآن صوتی وصل

یکی از اصلی‎ترین قسمت‎های قرآن صوتی وصل، انتخاب سوره دلخواه و مطالعه آیات قرآن کریم است. فهرست مربوط به این بخش شامل سه ستون نام سوره، شماره حزب و شماره جزء می‎شود که هر کدام از آنها قابل انتخاب هستند؛ در کنار نام سوره‎ها، تعداد آیه و مکی یا مدنی بودن آنها مشخص شده و ستون چهارم نیز به نشانه گذاری‎ها مربوط می‎شود.

پس از بازکردن هر صفحه از قرآن، می‎توانید نوار پایین را گشوده و پخش صوت را همراه با قابلیت پیمایش خودکار صفحه، لمس کنید؛ درصورتی که فایل صوتی مربوط به همین سوره و قاری را دانلود کرده باشید، تلاوت آیات آغاز می‎شود. با اشاره طولانی بر روی هر آیه نیز امکاناتی همچون پخش صوت، نمایش ترجمه، نشانه‎گذاری و اشتراک‎گذاری در دسترس قرار می‎گیرد.

ابزار جست‎وجو و استخاره از آخرین قابلیت‎هایی هستند که باید برای اپلیکیشن فوق نام ببریم و با سایر موارد می‎توانید از طریق راهنمای تعاملی برنامه آشنا شوید. در پایان باید گفت که «قرآن صوتی وصل» از لحاظ امکانات، تا حد زیادی کامل بوده و کمبود خاصی در آن وجود دارد. البته انتظار می‎رود که بخش‎های محتوایی بیشتری مانند ادعیه و مناجات، ذکرها و غیره به آن افزوده شود و همچنین ایده‎پردازی‎های خلاقانه‎تری در عملکرد برخی از قابلیت‎ها همچون تلاوت قرآن، شمارشگرها، نشانه‎گذاری و یا حتی ابزار جستجو انجام پذیرد.

قرآن صوتی وصل

به گزارش ایکنا این برنامه اندرویدی کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‏‎ای نخواهید داشت. این موضوع در کنار نکات مثبتی که در دو بخش قبل ذکر شد، بدون تردید باعث استقبال مخاطبان از «قرآن صوتی وصل» می‎شود که شما نیز می‎توانید  با اسکن کد زیر این نرم‎افزار را ذخیره و استفاده کنید.

برنامهٔ QR Code

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۱
0
0
ساخت این اپلیکشن به توسعه مسائل دینی و مذهبی برای علاقمندان منجرب می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۲
0
0
ساخت از این دست اپلیکشن‌ها افزایش یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۰:۳۳
0
0
تولید این اپلیکشن باعث ارتقاء آگاهی علاقمندان می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۰:۳۵
0
0
ساخت نرم افزار و اپلیکشن‌های دینی و مذهبی اقدامی خوب و موثر است
captcha