شهری که از دارالقرآن بی‌بهره است
کد خبر: 3603702
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

شهری که از دارالقرآن بی‌بهره است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جماعت مسجد امام علی(ع) دارخوین شادگان با بیان اینکه شهر دارخوین از داشتن دارالقرآن بی‌بهره است، گفت: فضایی در مسجد به‌منظور آموزش قرآن به‌عنوان دارالقرآن در نظر گرفته‌ایم؛ با این وجود جذب کودکان و نوجوانان به شرکت در دوره‌های قرآنی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آن‌ها نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان و خیرین است.

حجت‌الاسلام سید‌محسن موسوی‌، امام جماعت مسجد امام علی(ع) دارخوین شادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: شهر دارخوین از داشتن دارالقرآن بی‌بهره است و ما برای اینکه نوجوانان و جوانانمان جایی را داشته باشند که در آن قرآن را بیاموزند، فضایی را در مسجد را به صورت مجزا به عنوان دارالقرآن در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه یک ماه از فعالیت این دارالقرآن می‌گذرد، گفت: پیش از این جلساتی در مسجد برای آموزش قرآن دایر می‌شد؛ اما تخصصی نبود. با فراهم کردم این فضا دانش‌‌آموزان مقطع ابتدایی در حال حاضر  دوره‌های مقدماتی آموزشی قرآن را می‌گذرانند. پس از ماه مبارک رمضان نیز برای دانش آموزان مقاطع بالاتر دوره‌هایی پیش بینی شده است.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر سه مربی قرآن، کار آموزش دوره‌ها را بر عهده دارند اما با فراگیر کردن فعالیت دارالقرآن نیاز به مربی بیشتر می‌شود.

امام جماعت مسجد امام علی(ع) با بیان اینکه دارخوین منطقه محرومی است، تصریح کرد: جذب کودکان و نوجوانان به شرکت در دوره‌های قرآنی نیازمند ایجاد زمینه برای تشویق آنها است، با توجه به اینکه اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز نزدیک است، برنامه ریزی برای چنین برنامه‌هایی هزینه‌بردار است و در این زمینه دارالقرآن دارخوین نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان و خیرین است.

یادآور می‌شود، دارخُوین شهری در بخش مرکزی شهرستان شادگان است.

captcha