حضور بانوان بسیجی در مناطق محروم و ارائه خدمات فرهنگی
کد خبر: 3603874
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
اصلانی خبر داد:

حضور بانوان بسیجی در مناطق محروم و ارائه خدمات فرهنگی

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور از آغاز اردوهای فرهنگی آموزشی بانوان از ابتدای تیرماه، خبر داد و گفت: بانوان به مناطق محروم اعزام و در حوزه‌هایی همچون تقویت آموزشی دانش‌آموزان، آموزش قرآن، سوادآموزی، مهارت‌های زندگی، بهداشت و سلامت مادر و کودکان فعالیت می‌کنند.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان و همچنین فصل تابستان پرداخت و گفت: در 18 هزار پایگاه مقامت بسیج جلسات روخوانی و تفسیر قرآن کریم با حضور بانوان بسیجی برگزار می‌شود.

وی به اجرای طرح «با شهدا در ضیافت نور» اشاره و عنوان کرد: بانوان با حضور در پایگاه‌های بسیج مساجد به جزءخوانی قرآن کریم با حضور خانواده معظم شهدای محله اقدام و ثواب این مجالس نورانی را به روح پرشکوه شهدای محله هدیه می‌کنند.

اصلانی با اشاره به اینکه در برخی شهرها محافل شب‌های قدر از سوی بسیج جامعه زنان اجرایی می‌شود اظهار کرد: این مجالس با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار و موضوع سبک زندگی با توجه به آیات قرآن کریم تبیین و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر طی پنج شنبه هر هفته در سطح ستادهای بسیج خبر داد و گفت: آشنایی با سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین نیازهای خانواده‌های امروز محسوب می‌شود، در این راستا در صدد هستیم محور سخنرانی مبلغان و کارشناسان محافل دینی که از سوی بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود را در ماه مبارک رمضان به سبک زندگی اختصاص دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور همچنین در تشریح برنامه‌های تابستانی که برای بانوان در نظر گرفته شده است گفت: طرح دانشجویی ولایت و اردوهای راهیان نور غرب کشور، پس از ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شوند.

وی از آغاز اردوهای فرهنگی آموزشی بانوان از ابتدای تیرماه، خبر داد و گفت: عموم بانوان با حضور در پایگاه‌های بسیج و ثبت نام در این طرح در قالب گروه‌های 15 تا 20 نفره به مناطق محروم اعزام و در حوزه‌هایی همچون تقویت آموزشی دانش‌آموزان، آموزش قرآن، سوادآموزی، مهارت‌های زندگی، بهداشت و سلامت مادر و کودکان فعالیت می‌کنند.

اصلانی همچنین به فعالیت 32 هزار مهد قرآنی با حضور 38 هزار کودک و نونهال اشاره کرد.
captcha