کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار می‌شود/ شبکه‌سازی پژوهشگران حوزه گیم
کد خبر: 3604009
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
سیدحسینی:

کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار می‌شود/ شبکه‌سازی پژوهشگران حوزه گیم

گروه شبکه‌های اجتماعی: دبیر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، شبکه‌سازی پژوهشگران حوزه گیم را یکی از اهداف برگزاری کنفرانس دانست و گفت: پژوهشگران حوزه گیم که به صورت جزیره‌ای مشغول به کار بودند به واسطه برگزاری این کنفرانس منسجم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با گرایش‌ها؛ فناوری‌ها و کاربردها، پیش از ظهر امروز با حضور بهروز مینایی، مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر علمی کنفرانس، سیدمحمدعلی سیدحسینی، دبیر کنفرانس و محمدحسین رضوانی، دبیر اجرایی کنفرانس در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.
سیدحسینی، با اشاره به پیش زمینه برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال اظهار کرد: سال گذشته بخش تحقیقات بازی‌های دیجیتال زیرنظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دو مأموریت رونق‌بخشی به فضای پژوهش و توسعه ادبیات نظری این حوزه، نتیجه آمارها و اطلاعات برای شفاف‌سازی حوزه صنعت گیم راه‌اندازی شد.
وی افزود: از ابتدای تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سه پیمایش ملی در سال‌های 89، 92 و 94 انجام شد. براساس این پیمایش 16 گیمر در سال 89 به 18 میلیون گیمر در سال 92 و در نهایت به 23 میلیون گیمر در سال 94 رسید.
دبیر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال تصریح کرد: متوسط سنی گیمرها در سال 89 سیزده سال بود که این عدد در سال 92 به 16 سال و در سال 94 به 21 سال رسید. همچنین 63 درصد از گیمرها در سال 92 روی گوشی‌های هوشمند بازی می‌کردند که این رقم در سال 94 به 77 درصد رسید.
وی بیان کرد: 15 درصد از گیمرها روی تبلت بازی می‌کردند که این رقم در سال 94 به 21 درصد رسیده است. همچنین 14 درصد از گیمرها در سال 89 به بازی آنلاین می‌پرداختند که این رقم در سال 94 به 39 درصد از گیمرها رسیده است.
سیدحسینی اظهار کرد: متوسط بازی گیمرها در سال 92 نزدیک به 54 دقیقه بود که این رقم در سال 94 به 79 دقیقه افزایش یافته است. همچنین در سال 89 نزدیک به 17 پژوهشگر به صورت تخصصی در حوزه بازی‌ها فعالیت می‌کردند که این رقم در سال 92 به 132 پژوهشگر و در سال 94 به 335 پژوهشگر رشد داشته است.
وی افزود: تعداد مقالات نمایه شده در سال 89 نزدیک به چهار مقاله بوده که در سال 92 به 46 مقاله و در سال 94 به 145 مقاله تخصصی درحوزه بازی‌های رایانه‌ای افزایش یافته است.

شبکه‌‌سازی پژوهشگران
دبیر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال تصریح کرد: کنفرانس در راستای شبکه‌‌سازی پژوهشگرانی است که به صورت جزیره‌ای در حوزه بازی‌های رایانه‌ای کار پژوهشی می‌کنند. این ظرفیت می‌تواند علاوه بر اینکه سبب رشد فعالیت‌های پژوهشگران شود، معرفی کارکردهای بازی‌های رایانه‌ای به سیاست‌گذاران و کسانی که این صنعت را تنها یک سرگرمی می‌دانند، باشد.
وی افزود: این کنفرانس به صورت سالانه تکرار خواهد شد و دوره اول کنفرانس به میزبانی دانشگاه علم و صنعت خواهد بود. همچنین دبیرخانه دائمی کنفرانس در دایرکت(مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال) در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.
سیدحسینی اظهار کرد: کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال پنجشنبه دوم آذرماه در دانشگاه علم وصنعت برگزار خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: محورهای همایش شامل هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال، پردازش بازی‌های دیجیتال، تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال، جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال، گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال، اقتصادف مدیریت و کسب و کار بازی‌های دیجیتال، ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال، هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال و بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی است.

captcha