اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در 1089 حسینیه شهید
کد خبر: 3604026
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
حجت‌الاسلام مؤذنی گفت:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در 1089 حسینیه شهید

گروه جهاد و حماسه: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در 1089 حسینیه شهید فعال در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌‌الاسلام‌ سیدحسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و بهترین فرصت برای توجه به قرآن است و 1089 حسینیه شهید در سراسر کشور ظرفیت مهمی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است.
وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ها اجرایی می‌شود، شامل برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، روخوانی و روان‌خوانی، جزءخوانی، ختم قرآن گروهی، برگزاری مراسم ادعیه و زیارات و مراسم ویژه شب‌های قدر است. همچنین برگزاری نمازهای جماعت، سخنرانی‌های مذهبی، برگزاری نماز عید سعید فطر و برپایی سفره‌های افطار و اطعام ایتام از مواردی است که بر اجرای آن‌ها در حسینیه‌های شهید سراسر کشور تأکید داریم.
حجت‌الاسلام‌ مؤذنی ادامه داد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز یکی از برنامه‌های دیگر است که در این ماه اجرا خواهد شد، این مسابقات با محوریت نامه‌های شماره 31 و 53 امام علی(ع) در نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و در حال حاضر 40 سؤال از این 2 نامه طراحی‌شده که توسط ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار می‌گیرد و نتایج این مسابقه پس از ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.
وی با اشاره به برپایی مراسم ختم قرآن برای سلامتی حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: امسال در نظر داریم بیش از 100 هزار ختم قرآن توسط 100 هزار نفر در ماه مبارک رمضان اجرا کنیم. همچنین اجرای طرح آموزش قرآن در خانه برای ایثارگران با ارائه جزء 14 قرآن به این عزیزان در این ماه انجام می‌شود. برگزاری محافل «گلشن وحی» با حضور قاریان ممتاز جامعه ایثارگری در شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام‌ مؤذنی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن کریم گفت: بنیاد همواره در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته و در سال گذشته غرفه بنیاد به‌عنوان غرفه برتر نمایشگاه قرآن معرفی شد. در سال جاری نیز با ارائه پژوهش‌ها و اقدامات فرهنگی هنری انجام شده توسط جامعه ایثارگری در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. این نمایشگاه از روز دوشنبه همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان کار خود را در مصلی تهران آغاز می‌کند و تا 19 ماه رمضان همه‌روزه از ساعت 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
captcha