تمسک و انس با قرآن‌کریم سنت حسنه انبیاء است
کد خبر: 3604193
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

تمسک و انس با قرآن‌کریم سنت حسنه انبیاء است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی - سیاسی انتظامی استان کرمانشاه تمسک به قرآن را از سنت حسنه انبیا دانست و گفت: حضور مشتاقانه در محافل انس با قرآن کریم از اولویت‌های کاری عقیدتی سیاسی استان و ناجا در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، در راستای ترویج و تعمیق و توسعه فرهنگ دین باوری و استحکام پایه‌های اعتقادی و قرآنی در بین پرسنل ولایت‌مدار انتظامی استان، مراسم افتتاحیه محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
براساس این گزارش، مراسم مذکور با حضور منوچهر امان‌الهی فرمانده انتظامی استان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، رئیس عقیدتی - سیاسی استان، جانشین انتظامی، رئیس حفاظت اطلاعات، معاون هماهنگ کننده، معاونان عقیدتی سیاسی و فرماندهی، روسای پلیس‌های تخصصی، مدیران و جمعی از پرسنل ولایت‌مدار انتظامی استان در سالن جلسات اجتماعات ستاد انتظامی کرمانشاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حلول ماه پر فیض و برکت رمضان، لزوم کسب معنویات و فیوضات الهی از خوان گسترده کرم و لطف الهی را از سوی همه مسلمان مورد تأکید قرار داد و گفت: خداوند متعال در قرآن مجید به تشریح وجوب روزه‌داری و تمسک به قرآن و اُنس با کلام وحی از طریق راه، روش و سنت حسنه انبیاء عظام و اولیاء الهی پرداخته است.
رئیس عقیدتی - سیاسی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: تبعیت از سنت ائمه اطهار(ع) بر هر انسان رهروی لازم و واجب است(طبق آیات سوره بقره)، همان‌طوری که برگذشتگان شما فرض(واجب) شده است که روز بگیرید.
وی با اشاره به اینکه خداوند منان استعانت را در 2 چیز قرار داده «واستعینوا بالصبر والصلوه» که مفسران قرآنی ریشه صبر را همان صوم (از مصادیق روزه داری) برشمرده‌اند، تأکید کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و در این ظرف زمانی که وجود دارد بایستی از فیوضات معنوی کمال بهره را ببریم و به باکمک عاملان قرآن کریم، مراجعه به اهل بیت(ع) و ولی فقیه جامع الشرائط از مسیر اسلام گمراه نشویم.
این مسئول تصریح کرد: افرادی که قرآن می خوانند و به آن عمل نمی‌کنند مورد لعن خدا هستند (تکفیری‌ها) که قرآن و اسلام را به جهانیان وارونه نشان می‌دهند و برداشت‌های سطحی از آن دارند.
رئیس عقیدتی - سیاسی انتظامی استان کرمانشاه ضمن اشاره‌ای به نگاه مقام معظم رهبری در رابطه با رجوع به قرآن کریم به‌همراه تأمل، تدبر و فهم معانی آیات روح بخش کلام وحی، افزود: در ماه رمضان باید توجهات ما به قرائت قرآن و شرکت در مجالس قرآنی و در نهایت عمل به آن بیشتر شود.
این مسئول حضور مشتاقانه در جلسات مذکور را از اولویت‌های کاری عقیدتی سیاسی و ناجا در راستای منویات معظم‌له دانست.
یادآور می‌شود، بیانیه قرآنی، اسامی اساتید قرآنی و مربیان مذهبی برای حاضران در این مراسم معنوی قرائت شد.
captcha