رونمایی از نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) در خانه شهید خسروآبادی
کد خبر: 3605413
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

رونمایی از نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) در خانه شهید خسروآبادی

گروه هنر: در دیدار هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی که چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود، نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) در خانه شهید حسین خسروآبادی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شهید حسین خسروآبادی از جمله شهدای اصحاب رسانه بود که در سانحه هوای پرواز سی 130 در پانزده آذر سال 1385 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. جامعه قرآنی این هفته چهارشنبه 10 خرداد 1396 متشکل از رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اصغر امیر نیا، مدیر کل دفتر ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از اعضاء گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) و همچنین تعدادی از اعضاء گروه همخوانی نجم با حضور در خانه بردار بزرگ شهید حسین نجم آبادی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این مراسم رحیم قربانی با اشاره به جایگاه والای شهدای انقلاب اسلامی و شهدای که در راه ترویج فرهنگ قرآنی جان خود را نثار کردند گفت: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ قصد داشت نخستین آلبوم تصویری تواشیح محمد رسول الله(ص) در قالب یک برنامه رسمی و مثلا در برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی کند اما در نهایت تصمیم گرفت که به دور از هر نوع تشریفاتی این مراسم را در خانه یکی از شهدای بزرگوار قرآنی که خود از جمله شهدایی است که فعالیت موثری در زمینه آموزش قرآن و رسانه‌های قرآنی داشته است به عمل آورد.

وی ادامه داد: امروز در پیشگاه خانواده معظم شهید حسین خسرو آبادی از نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) که شامل 29 نماهنگ است و تحت عنوان آوای نور در قالب یک لوح فشرده عرضه شده است رونمایی خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار، دو برادر بزرگ شهید حسین خسرو آبادی به بیان ویژگی‌ها و خصایص رفتاری برادر شهید خود پرداختند و برادر بزرگتر در این رابطه گفت: از جمله خصوصیات بارز اخلاقی برادر شهیدم اکرام و احترام ویژه به والدین خود بود که به شکلی که من و برادر کوچکم از خانه پدری فاصله زیادی داشتیم اما حسین به تمام کارها و امور مربوط به خانه پدری رسیدگی می‌کرد و هیچگاه خستگی ناشی از کار باعث نشد که او دمی از احوالات پدر غافل شود.

این گزارش حاکی است در ادامه برادر کوچکتر شهید حسین خسرو آبادی با تشریح فعالیت‌های مذهبی برادرش در حسینیه همدانی‌ها گفت: حسین در زمان ضبط برنامه سخنرانی‌های حجت الاسلام انصاریان تا پاسی از شب در حسینیه همدانیان به عنوان تکنسین صدا و تصویر حضور داشت، ولی با وجود خستگی ناشی از کار و همچنین در طول روز با وجود اینکه زبان روزه بود اما هیچگاه در برابر خواسته‌ها و مطالبات پدرم کوچکترین خمی به ابرو نمی‌آورد و آنها را اجابت می‌کرد.

وی ادامه داد: در روزهای آخر منتهی به پرواز بی بازگشت برادرم گویا برای خود او نیز مسجل شده بود که در جریان این پرواز به فیض شهادت نائل می‌شود به طوری که به پدرم گفته بود سه وصیت کردن دارد و همچنین با توجه به اینکه معلم قرآن در مسجد محله بود به شاگردانش در آخرین جمعه پیش از شهادتش گفته بود که درس آخر تجوید را شما خواهم داد چرا که معلوم نیست هفته آینده در قید حیات باشم یا خیر.

در ادامه این نشست جمعی از همکاران شهید خسرو آبادی در گروه تواشیح نجم به بیان دیدگاه‌های خود در مورد این شهید و همچنین خلقیات و رفتار قرآنی وی پرداختند.

در پایان این مراسم از نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) توسط برادران شهید با حضور مدیر کل دفتر ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ رونمایی شد و حضار تعدادی از نماهنگ‌های موجود در این آلبوم را مشاهده کردند.

یاد آور می‌شود، نخستین آلبوم تصویری گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) تحت آوای نور شامل 29 نماهنگ و در قالب 16 اثر است که در فاصله یک سال و نیم از زمان تشکیل این گروه در مکان‌های مختلفی همچون عتبات عالیات، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرک سینمای نور، محل ضبط فیلم سینمای محمد رسول الله(ص) و همچنین بهشت زهرا(س) از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تولید، ضبط و تکثیر شده است.

captcha