تلاقی برپایی دو رویداد مهم قرآنی در یک روز
کد خبر: 3605728
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

تلاقی برپایی دو رویداد مهم قرآنی در یک روز

گروه فعالیت‌های قرآنی: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی دو دبیرخانه مجزا مقرر شده است که همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان «عمری با قرآن» و همچنین بیست و دومین مراسم تجلیل از خادمان قرآنی طی 19 خردادماه مصادف با شب نیمه ماه مبارک رمضان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برپایی دو مراسم مهم جامعه قرآنی همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان «عمری با قرآن» و همچنین بیست و دومین مراسم تجلیل از خادمان قرآن اگر چه باعث مسرت است اما شاید همزمانی این دو امر موجبات فقدان حضور و محرومیت برخی از اساتید قرآنی کشور را در یکی از این دو نشست فراهم کند. 

شاید برپایی همایش تجلیل از خادمان قرآن پس از یک سال معطلی و عدم برپایی آن در موعد مشخص موجبات مسرت را فراهم کرده باشد اما برخورد زمانی برپایی آن با دیگر همایش مهم جامعه قرآنی کشور جای بسی تأمل دارد. شاید بهتر بود مسئولان و دبیران هر دو همایش زمان برپایی آن را باهم هماهنگ می‌کردند تا طی رمضان‌المبارک شاهد برپایی باشکوه هر دو مراسم با حضور پررنگ‌تر جامعه قرآنی کشورمان می‌بودیم.

در این زمینه علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و دبیر همایش عمری با قرآن در گفت‌وگو با  ایکنا، در خصوص تلاقی و همزمانی دو رویداد مهم قرآنی کشورمان همایش عمری با قرآن و مراسم تجلیل از خادمان قرآن، گفت: کارت دعوت‌های شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان «عمری با قرآن» میان مدعوین توزیع شده است و از سوی دیگر سالن هم رزرو شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه مخاطب این همایش هم جامعه قرآنی و هم جلسات قرآنی است، اظهار کرد: لذا معتقدم زمان مشترک برپایی این دو نشست قرآنی تنها نتیجه محرومیت حضور برخی از اساتید قرآن را داشته باشد. همچنین طی این مراسم از 9 پیشکسوت قرآنی کشورمان در عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

توپچی با تأکید بر اینکه احتمال تغییر زمان همایش عمری با قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: لذا اگر قرار باشد بیست و دومین نشست خادمان قرآن نیز در همین روز یعنی شب نیمه رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور ریاست جمهوری برگزار شود، شاهد برپایی دو رویداد مهم قرآنی در یک روز خواهیم بود.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم نیز چندی پیش طی مصاحبه‌ای با این خبرگزاری با اشاره به قطعی شدن حضور رئیس‌جمهور در نمایشگاه قرآن، گفت: روز جمعه، ۱۹ خرداد هم‌زمان با چهاردهم ماه مبارک رمضان مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس‌جمهور و به همراه تجلیل از 10 برگزیده در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ طبق اعلام انجام شده مقرر شد شانزدهمین همایش عمری با قرآن ویژه پیشکسوتان قرآنی شهر تهران  19 خردادماه در تالار ایوان شمس برگزار شود. همچنین بیست و دومین دوره مراسم تجلیل از خادمان قرآن نیز همان روز، در شب نیمه رمضان، مصادف با 14 رمضان‌المبارک احتمالاً در مصلای امام خمینی(ره) برپا شود. 

captcha