نمایشگاه‌های قرآن کریم انگیزه‌ای برای پژوهش در حوزه قرآن است
کد خبر: 3606772
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

نمایشگاه‌های قرآن کریم انگیزه‌ای برای پژوهش در حوزه قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی قرآن کریم، عامل ایجاد انگیزه در پژوهشگران در حوزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: قطعا برگزاری نمایشگاه های تخصصی حوزه های قرآنی در شهرستان ها و مرکز استان، در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بسیار تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: افرادی که برای بازدید از این نمایشگاه ها می آیند، با قرآن کریم و اقلام فرهنگی مختلف مربوط به حوزه دین بیشتر آشنا می شوند و این انگیزه ای برای آغاز فعالیت های پژوهشی با محوریت قرآنی است.
حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: پژوهشگران، دانشگاهیان، طلبه ها، دانش آموزان و عموم مردم باید با حضور در این فضاها، به مباحث قرآنی ورود یابند و به هر میزان این برنامه ها غنی تر باشد، انگیزه بیشتری ایجاد می کند.
وی از دیگر آثار و برکات نمایشگاه های قرآنی را توسعه فرهنگ قرآنی در منازل دانست و افزود: فضای معنوی برنامه های قرآنی در خانواده ها تاثیر دارد و گسترش آن در خانه ها، کم کم به جامعه نیز رسوخ می یابد و عامل توسعه دین در میان جوانان است.
captcha