وقتی صدای قلم یک خوشنویس قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود
کد خبر: 3606812
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

وقتی صدای قلم یک خوشنویس قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود

گروه فرهنگی: همسر یک خوشنویس قرآنی گفت: زندگی در کنار هنرمند قرآنی افتخار است و صدای قلم همسرم مایه آرامش و لالایی شبهایم شده است.

پروین نوع‌پرور خوشنویس قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: معلم ابتدایی است و همسرش در دانشکده تربیت معلم ساری و هنرستان فیروزیان تدریس دارد.
وی با اشاره به زمان آشنایی‌شان با علی‌رضا اکرمی از خوشنویسان برجسته مازندرانی در سطح کشور، افزود: ما استخدامی‌مان در یک سال همزمان بوده و همسرم از دانشجویان  تربیت معلمی  و  در تهران هنرهای زیبا تحصیل می‌کردند و من دانشسرای تربیت معلم نظام جدید بودم.
این هنرمند خوشنویس قرآنی تصریح کرد: استاد علی رضا اکرمی از سال‌ها قبل از آشنایی من با وی در زمینه خوشنویسی در سطح ممتاز مهارت داشته و علاقه‌مند بودند که قرآن را به لاتین بنویسند و در این راستا تحقیقات بسیار داشتند.
وی افزود: اکرمی از سن 15 سالگی پیش استادان خود هنر خطاطی را فرا می گرفت و از نوجوانی علاقه به خوشنویس را داشتند.
همسر هنرمند برجسته کشوری با بیان اینکه، هرگاه همسرم دست به تحریر می برند یک آرامش معنوی در خانه‌مان حاکم می‌شد، اظهار کرد: از زمانی که خوشنویسی آیات قرآن را همسرم آغاز کرد هیچ  مشکل مادی در زندگی  نداشتیم و به برکت قرآن کریم آرامش حقیقی را در زندگی مان احساس می‌کنیم.
وی با بیان اینکه زندگی با هنرمند خود هنر است، افزود: باید هنرمند بود تا طرفین  درک درستی از یکدیگر داشته باشند.
نوع‌پرور با بیان اینکه خوشنویسی را از همسرش آموخته است، عنوان کرد: همسرم در طول زندگی هنری خود دنبال مادیات نبود و از هنر در کسب مادیات بهره نگرفت و  تولید آثار را به منظور یک اقدام اقتصادی صرف آغاز نکرد و برای  کارآموزانشان از جان و دل مایه گذاشت.
وی افزود: گواهینامه عالی انجمن خوشنویسان را زیر نظر استاد علی رضا اکرمی دریافت کرده است و  چند اثر در حوزه بانوان به تحریر درآورده است.
نوع‌پرور با بیان اینکه استاد اکرمی بسیاری از سوره‌های قرآن کریم و ادعیه را به خط تحریر درآورده و به موزه سراسر کشور هدیه کرده است، گفت: زندگی در کنار هنرمند قرآنی  افتخار است و صدای قلم همسرم مایه آرامش و لالایی شبهایم شده است.
وی با بیان اینکه اغلب قبل از خواب در کنار همسرشان خوشنویسی می ‌کند، افزود: علی رضا اکرمی هنرمندی جدی و آرام است و و هیچگاه عصبانی نمی شود.
نوع‌پرور با بیان اینکه رشته‌های هنری برای بانوان می تواند منبع درآمد باشد افزود: متاسفانه هنر خوشنویسی آن جایگاهی که باید داشته باشد ندارد و نیاز است تا مسئولان توجه ویژه‌ای به این هنرها به ویژه طراحی و نقاشی و... داشته باشند.
وی پیشرفت و آرامش زندگی خود را بودن در کنار همسرشان دانسته و  افزود: من اهل تهران و همسرم از گنبد کاووس استان گلستان بوده دو فرزند پسر دارم که در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
به گزارش ایکنا پروین نوع‌پرور دارنده رتبه برتر در رشته گرافیک همراه با چاپ اثر در کتاب،  دارنده رتبه اول و دوم در رشته ی نستعلیق و نقاشی خط و شکسته و مدت چهار سال با استاد اکرمی در خط کشی و صفحه آرایی کل قرآن به خط لاتین همکاری دارد.
وقتی صدای قلم یک خوشنویس  قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود

وقتی صدای قلم یک خوشنویس  قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود

وقتی صدای قلم یک خوشنویس  قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود

وقتی صدای قلم یک خوشنویس  قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود

وقتی صدای قلم یک خوشنویس  قرآنی، لالایی شبهای همسرش می‌شود
captcha