جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است
کد خبر: 3607077
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه ملکان، اظهار کرد: جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است و این جامعه نهایت استعداد را در دریافت پیام‌های الهی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است و این جامعه نهایت استعداد را در دریافت پیام‌های الهی پیدا می‌کند.
وی افزود: قرآن کریم بهترین دستورالعمل برای سعادت تمام بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌های امروز درباره اسلام، زندگی ائمه(ع) و زوایای مختلف شخصیتی و گفته‌هایشان مطالعه کنند، این‌قدر سریع در دام تبلیغات سوء دشمن گرفتار نمی‌آیند و می‌توانند سره را از ناسره تشخیص دهند و در واقع قرآن و دین را باید به‌صورت استدلالی به جوان امروز آموخت.
حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به مهیا شدن فرصت حضور در خانه‌های قرآن برای تمام افراد ادامه داد: جلسات خانگی فرصت حضور را برای تمام افراد در هر قشر و صنفی مهیا می‌کند چرا که بدون هزینه و تردد خاصی، در محل زندگی هر فرد این نشست‌ها برگزار می‌شود و بدون کمترین مشکل می توان به یکی از این نشست ها راه یافت.
امام جمعه ملکان یادآور شد: جلسات سنتی قرآن کریم در منازل یکی از بهترین راهبردها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش و فراگیری قرآن کریم است.
,ی، جلسات حانگی قرآن را در قرآنی کردن جامعه تاثیرگدار دانست و افزود: جلسات خانگی قرآن کریم در منازل علاوه بر جمع کردن دوستان و فامیل در کنار قرآن‌کریم می‌تواند بر سطح جامعه تأثیر بگذارد و حتی این جلسات مهم‌ترین راهبرد برای قرآنی کردن جامعه است. حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد: قرآن، با فهمش و عملش در خانه تجلی پیدا می‌کند و به همین دلیل این خانه در همه عالم می‌درخشد.
captcha