رشد 300درصدی مسابقات قرآنی و نهج البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان
کد خبر: 3607363
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

رشد 300درصدی مسابقات قرآنی و نهج البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به طور میانگین در طول سه سال گذشته مسابقات قرآنی، احکام و نهج البلاغه در آموزش و پرورش استان، بالای 300 درصد در استان رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدحسن قائدیها در مراسم محفل انس با قرآن با حضور مربیان و فعالان قرآنی مدارس؛ مربیان پرورشی و سرگروه‌های پرورشی؛ حافظین و قاریان بین‌المللی، اظهار کرد: رفتن به سراغ قرآن، سیاهی و مشکلات را از دل انسان‌ها می‌زداید.
وی افزود: کسانی که می‌توانند حافظ قرآن باشند، نشان می‌دهد که این گروه از دلی پاک برخوردار هستند. برای رفتن به سراغ قرآن ابتدا باید دل را صیغلی و صاف کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: طبق آمارهای بدست آمده، مسابقات احکام 211 درصد نسبت به سال 93_ 92 رشد داشته است. همچنین مسابقات اذان نیز با 205 درصد نسبت به سال 92_93 با حضور 17503 نفر رشد داشته است.
وی ادامه داد: در الگوی تلاوت با 127 درصد رشد، تفسیر قرآن 175 درصد، تواشیح 380 درصد، حفظ قرآن 155 درصد، صحیفه سجادیه 236 درصد، قرائت قرآن 134 درصد، مداحی 325 درصد، نهج‌‍البلاغه 329 درصد رشد داشته اند.
وی تاکید کرد: امسال و سال گذشته افتخار داریم مسابقات قرآن و معارف فرهنگیان  استان در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
قائدیها بیان کرد: در دنیای امروز نیاز داریم که دانش آموزان را با مفاهم قرآنی آشنا و آگاه کنیم چرا که خلاء فاصله گرفتن از قرآن به شدن قابل رویت است و در این مسیر آموزش و پرورش نقش بسزایی بر عهده دارد.

captcha