مراسم ترحیم شهید جهادگر حجت‎الاسلام والمسلمین تقوی در قم برگزار شد
کد خبر: 3607806
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲

مراسم ترحیم شهید جهادگر حجت‎الاسلام والمسلمین تقوی در قم برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید والا مقام حادثه تروریستی تهران با پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید جهادگر حجت‎الاسلام والمسلمین سید‌مهدی تقوی رئیس سابق سازمان فعالیت‎های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی، از شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه، 17 خردادماه، عصر 19 خردادماه در حسینیه آیت‌الله خامنه‎ای در گلزار شهدای قم برگزار شد.
در این مراسم، پیام دفتر مرجع تقلید شیعیان، آیت‎الله‎العظمی جوادی آملی در خصوص شهادت این جهادگر قرآنی که سال‌ها کسوت شاگردی ایشان را داشت، توسط حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: «روح قرآنی و جان سبحانی حجت‌الاسلام سید مهدی تقوی در ماه نزول قرآن صاعد شد و با اجابت دعای.. ( اللهمّ و قتلًا فی سبیلک فوفّق لنا) از سوی پروردگارش آسمانی گشت. 
عالم فاضل و روحانی وارسته که اُنس با قرآن او را شیفته معارف توحیدی ساخته بود تلاش وافر داشت تا جلوه های قرآنی و أحکام و حکم وحیانی آنرا در متن جامعه بگستراند و عطر دل انگیز آیات الهی را در بین آحاد جامعه خصوصاً جوانان و به ویژه دانشجویان بیفشاند.
او نخستین تجربه های قرآنی خویش را در درس تفسیر حضرت آیة الله جوادی آملی (دامت برکاته) در حوزه علمیّه قم کسب نموده و جان تشنه و روح شعله ور شده خویش را از دست ساقی کوثر قرآنی سیراب ساخت.
او ممتاز و متمایز از دیگران ضمن کسب معرفت به فزونی ارادت پرداخت و با شوق زائد و ذوق رائد خویش آن معرفت قرآنی را در دل شکوفا نمود، وی همچنین بر اساس عقلانیت وحیانی و به دور از افراط نظری و تفریط عملی بر درخت ایمان خویش شکوفه اخلاق و تقوا نشانید و در امتداد آن ثمرات علمی و آثار عملی را در فضاهای گوناگون اجتماعی منتشر می ساخت.
زمینه آشنائی و ارادت اینجانب به آن صدیق صفا و رفیق وفا در طرح ملّی ملکوت پایه ریزی گشت، او که با اندیشه صائب قرآنی و اجرای روح انگیز آن در فضای گسترده جامعه شناخت کامل داشت با ابتکار عمل خویش زمام یک طرح قرآنی را بر اساس اندیشه های وحیانی استاد خویش حضرت آیة الله جوادی آملی ( مدظله العالی) بنیان نهاد و با حضور علمی و پذیرش مسئولیت دبیری طرح مطالعات منظومه ای علوم اسلامی در تهران و مراکز استانی حضور می یافت و پیرامون ترویج اندیشه قرآنی اهتمام می ورزید.
پژوهشگران عرصه قرآنی و مروّجان معارف وحیانی چهره اخلاقی، متواضع و متصلّب جناب حجت الاسلام سید مهدی تقوی ( رحمه الله) را شناخته و وی را به عنوان اسوه تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ قرآنی معرفی می نمایند.
جامعه قرآنی کشور در داغ فراق چنین دلباخته قرآنی در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنی را فراموش نخواهد کرد.
بنیاد بین المللی علوم وحیانی إسراء و طرح ملّی ملکوت ضمن تسلیت به عموم همسنگران قرآنی، خصوصاً بازماندگان آن به پرواز در آمدهء در بوستان قرآنی، برای آن سالک مسلک قرآن و راهی منهج عترت (علیهم السلام) از درگاه الهی مطالبه أجر و پاداش داشته و بر خود فرض و لازم می داند نام و چهره این روحانی فاضل و گرامی را برای همیشه در فهرست پژوهشگران و مروّجان فرهنگ قرآنی خویش ثبت نموده و افتخار مصاحبت با این روحانی فاضل و شهید ماه قرآن را در تمامی برنامه های ترویجی قرآنی خود داشته باشد.»
در این مراسم آیت‎الله شب زنده‌دار، حجج اسلام والمسلمین ذوالنور، صالحی خوانساری، فصیحی، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و علما و فضلا و مسئولان ملی و استانی حضور داشتند.
در بخشی از این مراسم، حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر با اشاره به سجایای اخلاقی این شهید جهادگرگفت: حادثه تروریستی تهران یکی از نشانه‎های خباثت دشمنان علیه نظام اسلامی و اسلام اصیل بود.
وی افزود: در آن روز دشمنان به قصد ضربه خبیثانه‎ای با کشتار نیروهای محافظ وارد فضای مجلس شدند که خوشبختانه با تلاش ماموران امنیتی آنها گمراه شدند و از صحن علنی به سمت دفاتر نمایندگان که به دستور نیروهای امنیتی بسته شده بود رفتند.
نماینده مردم شاهین شهر بیان کرد: در آن لحظه به حسب دستور امنیتی درب‎های اتاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسته شده بود و مسئولان دفتر و مشاوران در اتاق‎ حضور داشتند، در این لحظه بود که تروریست‎ها با سلاح کلاشینکف قفل را شکسته و وارد اتاق شدند و حجت الاسلام تقوی را به شهادت رساندند.
وی با اشاره به نحوه شهادت شهید جهادگر حجت‎الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: مدت زمانی بیش از چند ماهی که در خدمت ایشان در بخش فرهنگی دفتر نمایندگی بودیم، شاهد سجایای اخلاقی و عمق فکری چشمگیری در وجود ایشان بودیم و استفاده بسیاری از شخصیت ایشان بردیم.
در ادامه این مراسم حجت‌‏الاسلام والمسلمین مومنی از اساتید حوزه در سخنانی به ذکر ویژگی‎های تفکر و فعالیت‎های علمی و فرهنگی شهید جهادگر، حجت‎الاسلام والمسلمین تقوی پرداخت و اظهار کرد: شهید جهادگر، حجت‎الاسلام والمسلمین تقوی دارای یک سیره اخلاقی متعالی در زندگی بود؛ ایشان فردی محجوب، با حیا، تلاشگر، پرکار، خادم اهل بیت(ع) و قرآن، اندیشمند و محقق بود.
این استاد حوزه بیان کرد: ایشان سابقه سال‌ها مجاهدت در جبهه‌های جنگ تحمیلی بودند و تخریب‌چی و غواصی را برای رسیدن به هدفی متعالی که همان دفاع از سرزمین انقلاب و دفاع از اندیشه متعالی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود انجام دادند.
وی گفت: در سال‌هایی که با ایشان آشنایی داشتیم حتی یک بار هم نشد که ایشان را از دایره اخلاق خارج ببینم؛ ایشان همواره به مکارم اخلاقی متصف بودند و هیچگاه به امور مادی دنیوی توجهی نداشتند.
captcha