اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان در البرز
کد خبر: 3608587
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان در البرز

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ارتقای سلامت خانواده معظم شهدا و جانبازان را اولویت اصلی بنیاد شهید دانست و از اجرای طرح پايش سلامت جانبازان و خانواده معظم شهدا در البرز خبر داد.

ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز  در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با بیان اینکه با فراگیر شدن بیمه ایران برای ایثارگران، ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌مندی این قشر از خدمات درمانی ایجاد شده است، اظهار کرد: بیمه ایران، بیمه تکمیلی است که تمام ایثارگران و خانواده آنان بدون سقف در تمام حوزه‌های درمانی می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی به خدمات پرستاری نیز اشاره کرد و افزود: والدین شهدا، جانبازان و تعدادی از همسران شهدا در معرض سالمندی قرار گرفته‌اند و یک تعداد از ایثارگران به دلیل شرایط خاص دچار محدودیت‌های حرکتی شده‌اند که برای این افراد خدمات پرستاری و خدمات نگهداری در منزل استفاده می‌کنیم.
این مسئول بیان کرد: برای این منظور از مراکز رسمی پرستاری یا افرادی از خانواده آنان که حاضر به نگهداری باشند استفاده می‌کنیم.
طاهرنژاد گفت: برای این افراد مبالغی ماهانه تحت عنوان حق مراقبت می‌دهیم که بستگی به نوع از کار افتادگی و یا مجروحیت و یا نوع ضایعه وارد شده دارد که از ضریب 1k  تا 3K  بهره‌مند می‌شوند که ضریب 1K  کمترین حقوق کارگری که به این افراد از طریق بیمه ایران پرداخت می‌شود و مقداری هم از اعتبارات بنیاد شهید به عنوان مراقبت منزل برای بعضی از افراد خاص اختصاص می‌دهیم.
وی در خصوص پرداخت خسارت درمان به ایثارگران، ابرازکرد: بیمه ایران از لحاظ پرداختی‌ها و انعقاد قرارداد با مراکز درمانی مشکلی ندارد فقط تنها مشکلی که برای ما و بیمه وجود دارد مقداری تاخیر در پرداختی‌هاست که کار را سخت کرده که ما شرمنده بعضی از خانواده‌هایی می‌شویم که باید دستمزد پرستار را بدهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: بیمه ایران از نظر برخورد بسیار شایسته و خوب عمل می‌کند و از لحاظ تامین امکانات نیز خوب فعالیت می‌کند و فقط در پرداخت دستمزدها و هزینه‌های درمانی مقداری تاخیر دارد که قول برطرف شدن این مشکل را داده‌اند.
وی ادامه داد: ایثارگران برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد با بیمه ایران با در دست داشتن کارت ملی و یا کد رایانه‌ای ایثارگری خود به این مراکز مراجعه کرده و در این مراکز از طریق ارتباط با شبکه اطلاع رسانی ایثارگران دیگر نیازی به ارایه دفترچه یا نامه خاصی نیست همانجا خدمات درمانی به این افراد ارایه می‌شود.
طاهرنژاد گفت: کار مشترکی هم هلال احمر و بیمه ایران انجام دادند که تمام خدمات دارویی ایثارگران در مراکز دارویی هلال احمر رایگان ارایه می‌شود و هزینه‌های دارو و درمان را این دو ارگان خودشان پرداخت می‌کنند.
وی از دیگر خدمات درمانی برای ایثارگران را خدمات پایش سلامت عنوان کرد و افزود: در این طرح پزشکان عمومی و متخصص به محل سکونت والدین شهدا و جانبازان به صورت مرتب ماهانه و یا دو هفته یکبار مراجعه می‌کنند و برای آنان ویزیت رایگان انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: همچنین بعضی از اقلام توانبخشی مثل پروتز، ویلچر، عصا و سمعک و بعضی از قطعاتی که برای تقویت توان این افراد که جنبه های توانبخشی دارد را از طریق مراکز طرف قرار داد تامین می‌کنیم.
طاهرنژاد به دیگر خدمات ارایه شده برای قشر ایثارگر در استان اشاره کرد و گفت: در طول سال به صورت مرتب خدمات ورزشی، رفاهی، فرهنگی همچون شرکت در مسابقه‌های مختلف ورزشی و قرآنی، استفاده از سالن‌های ورزشی مجهز و استفاده از مراکز اقامتی رفاهی در شهرهای مختلف انجام می‌شود.
captcha