اجرای طرح «ضیافت الهی» در 45 امامزاده استان یزد/ثبت 18 وقف جدید
کد خبر: 3608735
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

اجرای طرح «ضیافت الهی» در 45 امامزاده استان یزد/ثبت 18 وقف جدید

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای طرح «ضیافت الهی» در 45 امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 45 امامزاده و بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: این طرح با هدف تقویت باورها و اعتقادات و بهره گیری از ظرفیت ماه رمضان با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هرساله در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
برپایی 11 خیمه معرفت با حضور 45 مبلغ
زارع زاده افزود: در این طرح 45 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و بومی برای پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، مشاوره و... و در 11 خیمه معرفت حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه 60 محفل انس با قرآن کریم اعم از جلسات تفسیر قرآن، ترتیل خوانی و جزءخوانی در امامزادگان شاخص در حال برگزاری است گفت: اجرای جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده سیدجعفر محمد ع یزد که به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود از شاخص ترین برنامه جزءخوانی قرآن کریم است.
محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در استان
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: 31 خردادماه استاد احمد شحات احمد سید قاری بین المللی از کشور مصر در امامزاده جعفر ع یزد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
وی با اشاره به اینکه بحث افطاری ساده در ماه مبارک رمضان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است گفت: در 28 امامزاده که ظرفیت اجرای این برنامه را داشتند با بهره گیری از نذورات مردم و عواید موقوفات مرتبط در حال انجام است.
زارع زاده افزود: در تمام امازادگان شاخص قرائت ادعیه، بیان احکام شرعی، مناجات خوانی، دعاهای ویژه ماه مبارک و برنامه های شب احیا را خواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد تصریح کرد: همچنین در 25 نقطه نماز عید فطر اقامه می شود.
ثبت 18 وقف جدید در استان یزد
وی از ثبت 18 وقف جدید تا به امروز در استان خبر داد و افزود: وقف های ثبت شده در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد دارد.
زارع زاده عمده این موقوفات را مربوط به شهرستان تفت و عمدتاً در ارتباط با توسعه و عمران امامزادگان، موسسات قرانی و مساجد ذکر کرد.
captcha