عرضه اسباب‎بازی‎های اسلامی - ایرانی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3610046
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
با هدف تحقق شعار سال؛

عرضه اسباب‎بازی‎های اسلامی - ایرانی در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه: نمایشگاه کودک و اسباب‎بازی با هدف تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و همزمان با نمایشگاه قرآن در مصلای تهران در حال برگزاری است.

علی اصغر غدیری، مسئول سالن نمایشگاه کودک و اسباب بازی نمایشگاه قرآن، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، در خصوص حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی راهاندازی شده که از بخشهای جنبی نمایشگاه قرآن محسوب میشود.

وی افزود: حدود 29 غرفه در این سالن فعالیت میکنند که اکثر آنها تولیدکنندگان داخلی اسباببازی هستند؛ این تولیدکنندگان در این سالن محصولاتی ازجمله اسباببازیهای فکری و سرگرم کننده را که با نگاه اسلامی-ایرانی تولید شده به بچه‎ها ارائه می‎دهند. البته تعدادی از این غرفه‎ها هم به وارد‏کنندگان اختصاص پیدا کرده که در این حوزه فعالیت می‎کنند.

مسئول سالن نمایشگاه کودک و اسباب بازی نمایشگاه قرآن ادامه داد: عمده این اسباب‎بازی‎ها، فکری هستند که با مواد چوبی و پلاستیکی برای افزایش ضریب هوشی، تقویت چشم، تقویت عضلات و فعال کردن قوه تخیل و فکر کودکان عرضه می‎شود.

غدیری با بیان اینکه واگذاری این غرفه‎ها به صورت یارانه بوده و با هزینه بسیار اندک در اختیار غرفه‎داران قرار گرفته است، گفت: استقبال از این بخش چشمگیر بوده و از همین جهت سعی کردیم با اجرای مسابقات متنوع و غرفه های شادی برای خانواده‎ها و کودکانشان محیط آموزش و فرهنگی را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: یک بخش از این نمایشگاه اختصاص با بازی و اسباب بازی دارد که در آن انواع اسباب بازی‌های فکری، آموزشی، توپی، وسایل بازی همانند اسکوتر، اسکیت، اسباب بازی‌های برقی شامل ماشین برقی، رادیو کنترلی، رالی اسپرت، ربات‌ها، انواع پازل‌ها، انواع عروسک‎ها، اسباب بازی‌های پلاستیکی رنگ شناسی و شخصیت پردازی کودک قرار دارد.

غدیری در ادامه افزود: بخش دیگر نمایشگاه بزرگ پیوست فرهنگی نیز اختصاص به لوازم التحریر، تجهیزات کمک آموزشی و تجهیزات کتابخانه ای دارد که در این بخش هم انواع لوازم التحریر شامل کتاب های آموزشی، علمی، دفتر، دفترچه، دفترچه یادداشت، مداد، مداد رنگی، خودکار و انواع نوشت افزار، تجهیزات کتابخانه‎ها، فایل‌ها، قفسه‎ها و دیگر تجهیزات این حوزه عرضه شده است.

به گزارش ایکنا این نمایشگاه با حضور نهادها، سازمان‎ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی، شرکت‌ها و تولیدکنندگان و مراکز علمی و آموزشی برپا و همه کالاها و محصولات که در آن عرضه شده است، با تخفیف به فروش می رسد.

همچنین معرفی تجهیزات و اقلام نوین آموزشی و کمک‌ آموزشی، آشنایی با اسباب‌بازی‌های مؤثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان و آشنایی تولیدکنندگان با نیازهای این قشر، ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی و ترویج مبانی اصولی ارتباط آگاهانه، یکپارچه‌سازی فعالیت‌های این حوزه، ایجاد فرهنگ انتخاب درست اسباب‌بازی و ایجاد فضای فرهنگی در توسعه سرگرمی و اسباب‌بازی، برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارش ایکنا بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» هشتم تا ٢٦ خردادماه جاری، همزمان با دوم تا ۲۱ ماه مبارک رمضان، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

captcha