رسیدگی به امور محرومان نخستین اولویت حکومت علی(ع) بود
کد خبر: 3610261
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۹
نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران:

رسیدگی به امور محرومان نخستین اولویت حکومت علی(ع) بود

گروه معارف: نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: امام علی(ع) رسیدگی به امور محرومان و مستمندان را نخستین اولویت حکومت خود می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از رسا، حجت الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران جمعه شب، 26 خردادماه در مراسمی که به مناسبت شام شهادت حضرت علی(ع) در این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت نخستین امام شیعیان، امام علی(ع) را تجلی حق و عدالت در جهان هستی معرفی کرد و گفت: سیره و مشی چنین شخصیت بزرگی در جهان هستی راه تعالی بشریت است.
وی با بیان این که بشریت امروز به دلیل فاصله گرفتن از مبانی دینی و قرآنی در گرداب خواسته‌های نفسانی گرفتار شده است، افزود: تنها راهی که می تواند بشر امروز را از این گرداب خطرناک رهایی بخشد بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه سیره علوی است.
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه بشری امروز باید برای تضمین آینده خود در مسیر مفاهیم ناب الهی حرکت کند، تصریح کرد: متأسفانه نگاه مادی گرایانه جهان بشریت آنها را در مسیر نادرست سوق داده است.
وی با اشاره به این که امروز جامعه بشری نیازمند الگویی ارزشمند برای برون رفت از بحران های هویتی هستند، تصریح کرد: نگاه مادی در غرب بحران های بسیاری را برای مردم این کشورها ایجاد کرده است که راهی جز تمسک به معارف دینی برای رفع این مشکلات ندارند.
جلالی با بیان این که معارف اسلام ناب نسخه ای شفابخش برای همه بشریت است، اظهار کرد: بشریت پشیمان از نسخه های غربی منحرف تشنه معارف الهی است و این معارف ناب باید به شیوه ای اثربخش در جهان گسترش یابد.
وی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار دفاع از دین و معنویت در جهان معرفی کرد و با بیان این که ایران اسلامی در این مسیر سختی ها و مشکلات بسیاری را تحمل کرده است، گفت: امروز که بیش از سه دهه از عمر این انقلاب می گذرد هنوز هم کشورمان برای دفاع از دین در جهان خون های بسیاری را تقدیم می کند.
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل دشمنی نظام سلطه و جبهه استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم داری اسلام ناب از سوی ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در دفاع از دین و انقلاب ثابت قدم و استوار هستند و هیچ گاه از این راه متعالی و الهی عقب نشینی نخواهند کرد.
وی با بیان این که نظام اسلامی برای تحقق و استمرار حاکمیت دینی در داخل و خارج تاکنون هزینه های بسیاری داده است، بیان داشت: نظام سلطه برای جلوگیری از استمرار این حرکت عظیم ملت ایران توطئه های بسیاری را علیه این ملت تاکنون انجام داده است.
امام جمعه فریدونکنار با بیان این که دشمنی نظام سلطه با ملت ایران هیچ گاه پایانی ندارد و هر روز به شیوه ای جدید دنبال می شود، تصریح کرد: جبهه کفر و استکبار این بار نیز با دامن زدن به برخی حوادث تروریستی تلاش می کند کشورمان را ناامن کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، شیوه حکومت داری حضرت علی(ع) را بهترین شیوه حکومت داری عنوان کرد و  افزود: امروز همان شیوه از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود که موفقیت های بسیاری در پی داشته است.
جلالی با بیان این که شیوه حکومت داری نخستین امام شیعیان کاملاً منطبق با احکام ناب دینی و اسلامی بوده است، تصریح کرد: امام علی(ع) رسیدگی به امور محرومان و مستمندان را نخستین اولویت حکومت خود می دانست.
این مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سیره علوی حق و عدالت در اولویت نخست حکومت داری است، ادامه داد: امام علی(ع) برای احیای حق و عدالت در برابر نااهلان و زیاده خواهان ایستاد و هیچ گاه حاضر به سازش نشد.
وی با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند سازش همواره برای جامعه اسلامی هزینه های بسیاری داشته و دارد، تصریح کرد: چالش مدیریت شده می تواند برای جامعه دینی اثربخشی های بسیاری در پی داشته باشد.
این مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان علاوه بر فرصت دعا، نیایش و استغفار فرصت مناسبی برای بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت امام علی(ع) است، تصریح کرد: علیرغم اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این خصوص اما هنوز شخصیت آن بزرگ مرد تاریخ بشریت برای جامعه جهانی ناشناخته مانده است.
وی افزود: عدالت و حق‌طلبي نخستین امام شیعیان داروی شفابخش بحران های امروز جهان بشریت است.
captcha